Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1280438
Hej

jag fick mina bromsar bytta av en lokal verkstad, Jag har undvikit att bromsa hårt under första tiden för att köra in bromsarna. Nu efter ca 2 dagar började abs och antisladd lampan lysa, efter att helt stängt av bilen slocknar den, sedan tänds den igen efter några minuter när man kör, ibland när jag startar bilen säger den att det är problem med antisladd systemet och att det är avaktiverat, aktiverar jag det i menyn och aktiverar det igen försvinner varningen.
abs system fungerar i början när jag kör (testat att bromsa hårt) när väl lampan tänd fungerar det inte längre.

Min fråga är, kan detta har hänt under bytet av bromsarna och vad är det som kan ha hänt?
tänker om det är ett glapp man lätt kan fixa? hur sitter sensornen på xc70III my15? tänker om det går en kabel till sensorn via oket och att man låtit det hänga i kabeln under bytet i stället för att häng upp det med en ståltråd eller liknande.

Jag ska till verkstan imorgon men jag räknar med att dom inte kommer vilja kännas till detta då det var andra saker som strulade efter jag fått tillbaka bilen.

//Mvh
#1281588
var hos en kompis som läste ut: ABS-c003607 Left Rear Tone wheel. general failure information. Mechanical failures
den tänds bara om handbroms varit i eller om jag svänger kraftigt och bromsar åt höger.
Vad jag får fram så är det något med någon kugghistoria som kan ta skada vi byte av skivor/bromsar. Ska ringa en annan verkstad i morgon och be dom kolla på det.
orkar inte bråka med den andra verkstaden utan vill bara ha skiten löst.
#1281693
Finns ingen ABS krans, iaf inte den klassiska med tandhjul. Det sitter magnetiskt i drivknutarna på dessa bilar.

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]