Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1280376
Som sagt enligt vad han säger att flera gått igenom bilen så bör den vara ok, och då är det konstigt om dom skulle släppa igenom bilen om nu bakrutan är extremt repig som man kan tro utav bilderna.
Vad kan man utläsa här, han sa att bilen haft 3 ägare men här står det 6 st. Har skickat efter besiktnings protokollen den verkar ha gjort en efterkontroll.
https://biluppgifter.se/fordon/KST311

Värdera bilen på KVD hemsida så står det 68400 kr. då har man nått att gå på.
#1280387
karkkan skrev: mån 12 nov 2018, 20:13 Som sagt enligt vad han säger att flera gått igenom bilen så bör den vara ok, och då är det konstigt om dom skulle släppa igenom bilen om nu bakrutan är extremt repig som man kan tro utav bilderna.
Vad kan man utläsa här, han sa att bilen haft 3 ägare men här står det 6 st. Har skickat efter besiktnings protokollen den verkar ha gjort en efterkontroll.
https://biluppgifter.se/fordon/KST311

Värdera bilen på KVD hemsida så står det 68400 kr. då har man nått att gå på.
Bilen tillverkades juni 2010
för-registrerad 11 juni 2010
Registrerad 1 Juli 2010(1 ägare)
ägarbyte ; KVD, jönköping 11 juli 2012 (2 ägare)
ägarbyte; mellinger bil 27 Juli 2012 (3 ägare)
ägarbyte: person i västerås 25 sep 2012 (4ägare)
ägarbyte: Bilia, västerås 30 november 2018 (5ägare)
ägarbyte: daal bil 31 november 2018 (6ägare)
^på papper men man kan säga att det enbart var 2 ägare som har haft den längre tid medans resten har antagligen stått i butiken; möjligtvis provkörd?
#1280398
karkkan skrev: mån 12 nov 2018, 20:46 Intressant om bilen då har gått 20k, om den mestadels stått på bilfirma, Nån säljare som haft den som leasingbil tro?
Här ser du lite besiktningar, där ser man att den har rullat X antal tusen mil/år under tiden hos sin ägare i Västerås: https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/KST311
#1280407
Summum innebär inte att bilen har "allt". Det är bara den mest innehållsrika grundnivån som fanns då. Exakt vad det innebär skiljer sig åt från ett år till ett annat.
Min 2012:a är en Summum. Elbaklucka, elvärmda spolarmunstycken, tonade sidorutor, keyless, High performance multimedia ljudanläggning, backkamera, parkeringshjälp fram, elmanövrerad passagerarstol, adaptiv farthållare, BLIS, körfältsbytesvarnare, avståndsvarnare, kollisionsvarnare med autobroms, trötthetsvarnare och Volvo on Call är exempel på sånt som inte ingick i Summum när jag köpte min bil.
#1280660
Betalade precis skatten på vår 2.5FT 2010 och den var på 1488..
Är för övrigt väldigt nöjd med bilen/motorn.
Det är, som någon skrev tidigare ingen snål motor direkt, men med den relativt låga skatten, och det relativt låga priset på etanol så är det lätt värt det ändå tycker jag..
#1280699
Okej. Jo att drar endel får man räkna med, min gamla S70 drar väl snarlikt skulle jag tro. Står fortfarande och velar lite angående miltalen, utrustningsnivån på bilen. Ser man till dom som ligger ute nu på annons så, har dom inte tillvalen till summum och gått snarlikt i mil, alla verkar ha full servicebok. Varför känns det alltid som att man blir lurad vid bilköp. Lär ju gå igenom bilen ordentligt igen innan köp. Kolla på vanliga ställen där det kan börja rosta mm.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.