Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1295683
En bekant till mig hade en S60 som strulade vid start.
Hittade felet nere vid startmotorn.Det var "signalkabeln" Den tunna som kommer från tändningslåset och ger signal till startmotorn att den skall snurra igång.Var visserligen en bil från 2000 talet som då hade startnyckel,men funktionen bör ju vara lika med de nyare modellerna fast det är startknapp.Skadar inte att kolla om den sitter lite löst.
av ÖIVIN
#1303128
När jag felsökte sist för några veckor sedan som jag skrev om tidigare så kopplade jag bort batteriet några timmar. Efter det har det felat en gång och då kan det hända att jag var lite snabb på knappen. Intressant tycker jag. Antingen behövdes bara bortkoppling av spänning ellerså är det något glapp som rättade till sig när jag höll på att felsöka. Kanske det kan vara värt att lossa batteripolen några timmar för att se om det hjälper för er som har problem. Skulle vara roligt om ni skrev om det hjälpte eller ej.
#1303184
Det sitter en antenn där inne, i nyckelhållaren, som läser av koden från nyckeln. Antennen matar även nyckeln med den lilla effekt som behövs för att det ska fungera, så att man kan komma igång även om batteriet i fjärren är dött.
av ERIKRE
#1327793
Hittade du felet? Har samma symtom på min bil.
av ÖIVIN
#1330006
Har inte hittat felet och inte engagerat mig i det heller sen jag lossade batteriet ett längre tag. Det har fungerat bra men med några undantag, senast var nog förra veckan när det var extremt varmt. Hände nog två eller tre gånger då. Tidigare har det kanske felat två gånger sedan vintras när jag ryckte batteriet. Skulle tro att det är nyckelläsaren som är dålig. Hör gärna av dig om du kommer på något mer.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Är det värt pengarna att montera en s&a[…]

Har nylig byttet sommerdekk og har en god del reso[…]

Det som händer är att den tvekar på[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag uppt&[…]