Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tfuzz
#1274996
Hej!

Ska hjälpa farsan sälja bilen och har kollat överallt men hittar ingen till salu. Ringde volvo och de sa att denna är extremt ovanlig och att dom inte kan säga ett pris. Den är i fint skick och nästan bara motorvägsmil.
Polestar optimerad från fabrik.
Detta är ingen försäljningsannons utan jag har bara ingen aning. Finns verkligen inget ute på nätet...

En ägare (farsan) 13.000. Full service på volvo.
Maxutrustad. Allt och lite till.

Vad ska jag lägga ut den för? Intressekoll?
Dom bilhandlare jag ringt har heller ingen aning och hänvisade mig till att kolla forum.
Senast redigerad av 2 Tfuzz, redigerad totalt 0 gång.
av Tfuzz
#1275002
Konstigt! Jag redigera det direkt efter men dök inte upp. En ägare (farsan) 13.000 mil. Alltid servad enligt schema, bara på volvo. Maxutrustad.
Användarvisningsbild
av Någonting
#1275004
https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... ?ca=16&w=3

Den har endast gått 8300 mil och säljs av en handlare för 209 000, men är också en V70 (lättare att sälja i kombilandet Sverige).

Skulle tro att din far bör lägga sig kring 175-180 000? Men det är ren gissning.

Men att den endast har en ägare och alltid är servad på Volvo kan dra upp priset lite. Likaså om du har vinterdäck och om bilen är i bra skick. Att bilen är ovanlig kan både dra upp och sänka priset beroende på om du hittar rätt köpare. Att sälja en motorstark bil när det snart är dags för vinter är väl inte direkt bra för priset dock.
Senast redigerad av 1 Någonting, redigerad totalt 0 gånger.
av Tfuzz
#1275005
Ja precis, ovanligheten är extrem här tydligen. Letar och letar men hittar fortfarande inget. Och allt finns, vinterdäck osv. Hade t.o.m fel på året. Det är 2013 så den har faceliften och förfinad interiör. Som kom det året. Diamond lackskydd osv. Är jag helt ute och cyklar om man drar ut den för 250.000:-?
av Lövet
#1275007
Tfuzz skrev:Ja precis, ovanligheten är extrem här tydligen. Letar och letar men hittar fortfarande inget. Och allt finns, vinterdäck osv. Hade t.o.m fel på året. Det är 2013 så den har faceliften och förfinad interiör. Som kom det året. Diamond lackskydd osv. Är jag helt ute och cyklar om man drar ut den för 250.000:-?
Sannolikt. Varför skulle den vara dyrare än motsvarande kombi? Att bilen är ovanlig innebär inte att bilen nödvändigtvis är eftertraktad. Det fanns ju en anledning till att Volvo inte valde att marknadsföra den i Sverige. Jag skulle nästan ge mig på att annonsera bilen på Mobile.de och Autoscout också för att öka köpargruppen.

Service, vinterdäck, lackskydd höjer inte värdet någonting. Det förväntar sig kunderna i den prisklassen.
av Tfuzz
#1275013
Svårt med nya forum, hittar inte citat. Det är just därför jag tror den kan gå för mer, eller iaf därför jag frågar :) Kollar man på i princip allt vad det gäller få utbud så går priset upp. T.ex. gitarrer, motorcyklar osv som just någon modell som tillverkats i mycket färre exemplar går för mer. Men är inte insatt i volvo och det är ni så då är jag ute och cyklar. Tycker bara det är så underligt att Sveriges mest sålda bilmärke inte finns att hitta i denna modell och år. Farsan har t.o.m haft folk som kommit fram till han på macken och undrat var han fått tag på bilen, för det finns inga. Får helt enkelt gräva mer och se vad folk bjuder. Samt får fler gärna flika in här om det finns något jag missat.



Tack för tipset, drar nog ut den på mobile.de också. Samt gör en intresseanmälan på blocket och bytbil.

*EDIT*
Hittat en s80 T6 nu, den finns på mobile.de, 9000 mil 2014 men mindre utrustning, inget sollucka som på farsans osv, och fulare färg/kombination. Samma skick. Dom vill ha 24.000 euro och det står som "fair price"

Hmmmm
av Schmoyoho
#1275018
Hur maxutrustad är bilen? Det borde ju bara finnas en definition för vad max är men begreppet används rätt flytande. Har den verkligen allt eller är den "bara" välutrustad? Det har ju ändå viss betydelse för andrahandsvärdet. Keyless? Inscription med ventilerade (och masserande?) framstolar? Premium sound? Aktiv farthållare? Skärmar i baksätet?

Jag som har för mycket fritid har sedan jag köpte min S80 för snart fyra år sedan (och även före) haft hyfsad koll på blockets utbud av V70 och XC70 med T6 samt av S80 med T6 eller V8. S80s är konsekvent lägre prissatta, vilket innebär att även om de är ovanligare så kan du för samma pengar som du får en viss V70 T6 i regel få en nyare och bättre utrustad S80 T6 för. Kombi is king. Jag har som sagt själv en S80 och jag gillar bilen mycket men det krävs ju ändå en speciell köpare för att vilja ha en stor bensindriven sedan. Diesel och kombi är väl de flestas go-to.
av Lövet
#1275021
Tfuzz skrev:Hittat en s80 T6 nu, den finns på mobile.de, 9000 mil 2014 men mindre utrustning, inget sollucka som på farsans osv, och fulare färg/kombination. Samma skick. Dom vill ha 24.000 euro och det står som "fair price"
Antar att du avser den vita. Den är ju heicokittad å andra sidan. Men jag tror inte den går för de pengarna, är redan sänkt en gång.

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]