Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Msynnerf
#1274534
Jag har en 2,0 f årsmodell 2008 med ett fel som ingen verkar kunna åtgärda.
Bilen har gått cirka 30.000 mil och har fram tills nu gått felt felfritt.
Det började med att alla lampor på instrumentpanel tändes samt att bilen tappade dragkraft en kortare stund och sedan var den tillbaka som om inget hänt.
Nu startar bilen när den är kall, men så fort motorn blir varm så stannar den hela tiden. I vissa lägen aktiveras startspärren och man får trixa lite och så släpper den och man kan starta bilen igen och den går allt ifrån någon sekund till någon minut innan den stannar igen. Volvo har bilen hos sig nu och dom har bytt något relä samt tändningslåset men felet kvarstår. Enligt Volvo får dom inga felkoder att jobba på och dom önskar nu byta del efter del, vilket jag känner kan bli extremt dyrt. Är det någon därute som haft samma eller ett snarlikt problem som kan tipsa om vad som är galet ?
av MickeM
#1274538
Du har en V70II.
Helt olik V70N som behandlas här.
(V70N fanns också 2008, men 2,0F finns inte i V70N.)

Ställ din fråga här istället :
viewforum.php?f=56
Användarvisningsbild
av Stefan_KG
#1274646
Hur ser det ut med batteriet?
Nytt, gammalt?
Ibland får man en massa märkliga fenomen om batteriet är dåligt.
av Poca
#1274703
Jag har liknande problem. Bilen verkar vara ok när den har startad sedan börjar varvtalen att hoppa och bilen dör , efter ca 2 km körning .
Hade tänkt mig att byta bränslefilter först , sedan satsa på bränslepump. 2.0 flexifuel , 27 k mil
mvh
Markus
av Msynnerf
#1385693
Nope, bilen står så fint på uppfarten och Volvo har också kikat på den men kan inte hitta något fel.
Som dom sa, du kan hämta den för vi hittar inget fel på den 😏
av Woody198
#1385753
Hmm, klurigt. Det som också händer på min under färd är att när det rycker till så avaktiveras farthållaren och ibland kopplas antispinn ur. Fick fram en felkod faktiskt, BCM-U040168, som pekar på ECU:n så bytte den men utan framgång. :(
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]