Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1273643
Den går väl igång automatisk nu när det är lite kallare, eftersom diesel är rätt kasst på att få upp temperaturen.

Men den minst lästa boken säger:
Autoläge eller avstängning
Extravärmaren kan stängas av vid korta körsträckor om så önskas.
1. Stega med tumhjulet till Extravärmare
auto.
2. Tryck på RESET för att välja mellan PÅ och
AV.
#1273653
Som vanligt finns massor av svar på massor av frågor i världens minst lästa bok så även denna fråga. Som sagts tidigare är det extravärmaren vid kallt väder.
#1274451
BerraXC skrev:Kan man se om den är igång? Ser inte på displayen att den går om jag inte manuellt eller via VOC har startat den!
Kanske på samma ställe där man stänger av och sätter på?!?!

/Berra
Så vitt jag vet så ser man det inte, bilen använder värmaren då den anser att den behövs så det är inget som indikeras.
#1274499
dannesk skrev:
BerraXC skrev:Kan man se om den är igång? Ser inte på displayen att den går om jag inte manuellt eller via VOC har startat den!
Kanske på samma ställe där man stänger av och sätter på?!?!

/Berra
Så vitt jag vet så ser man det inte, bilen använder värmaren då den anser att den behövs så det är inget som indikeras.
Ok, tack för svaret!
Hade dock varit trevligt att se! Onödigt vetande kanske men ändå! :)
#1288933
Lyfter denna tråd, jag hade för mig att förra vintern som var den första med vår volvo my15 så syntes det på displayen när extravärmaren var igång.

Nu i år har jag inte sett detta, vid vilken temp startar extravärmaren och syns det i panelen?
#1288944
PalleH skrev:Lyfter denna tråd, jag hade för mig att förra vintern som var den första med vår volvo my15 så syntes det på displayen när extravärmaren var igång.

Nu i år har jag inte sett detta, vid vilken temp startar extravärmaren och syns det i panelen?
Är det inte så att symbolen bara visas om man själv slagit på värmaren via t.ex. VOC? Om extravärmaren gått igång automatiskt skall den ju stängas av när motorn stängs av.

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]