- sön 16 sep 2018, 10:12
#1269601
Att man ska använda karossen som jordpunkt vid laddning för det sitter en mätshunt på minuskabeln har ju varit uppe 100 ggr.
Men följdfrågan är.Hur använder bilen mätvärden?
-Är datorn igång 24/7 och mäter laddningen, går den aldrig i sleep, om bilen står på underhållsladdning?
-Har den summerat all i och urladdning sedan bilen/batteriet var nytt för att veta hur mycket det är laddat?
-Kompenserar den för att batteriet blir äldre med sjunkande kapacitet och ökande självurladding ?
Eller används det bara när bilen är igång för att mäta spänning/ström så man bilen laddar batteriet optimalt , så det är strunt samma var man ansluter laddare när bilen är avstängd?
Men följdfrågan är.Hur använder bilen mätvärden?
-Är datorn igång 24/7 och mäter laddningen, går den aldrig i sleep, om bilen står på underhållsladdning?
-Har den summerat all i och urladdning sedan bilen/batteriet var nytt för att veta hur mycket det är laddat?
-Kompenserar den för att batteriet blir äldre med sjunkande kapacitet och ökande självurladding ?
Eller används det bara när bilen är igång för att mäta spänning/ström så man bilen laddar batteriet optimalt , så det är strunt samma var man ansluter laddare när bilen är avstängd?
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.