Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1283105
Jag förstod va du menade 🙂 jag bytte aktuatorboxen som styr turbon först, tänkttänktett den va skrot när den "okontrollerat laddade" kunde röra vnt armen som styr ledskenorna i turbon hur lätt som helst, vilket fått mig nu att fundera om den skenan gått av inne i turbon eftersom problemet kvarstår och den gick lite väl lätt, partikelfilter har regenererat sig självt, fick köra en långtur på så högt varv det gick nu när den är i limpmode
#1283265
kan ju förstås vara som du säger att något gått av då är det bara å riva å byta.
Däremot vill jag nog ändå tycka att du ska prova å göra en sotföbränning. det görs stillastående å brukar va effektivare än den förbränningen som görs när bilen själv initierar det under körning.
Har vart ute för liknande fel vid flera tillfällen å det brukar hjälpa. se till att kolla så du inte har för mycket eller för lite olja i motorn innan bara men som sagt inte garanterat att det hjälper men kostar inte mycket jämfört med ett turbobyte
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]