Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pamela
#1265276
Har en XC70-15 där Sensus har tappat radiokontakten, allt annat funkar. För en okunnig som jag verkar det som om antennen inte fungerar/är inkopplad. Är det någon som har råkat ut för liknande? Vet någon hur men kan kolla att Antennen är ansluten?
av least
#1265301
Gissningsvis är det antingen antennen som gått av (inte troligt) eller antennförstärkaren som gett upp.
Mitt råd: läs ut felkoder innan något byts.
av Rådlös
#1265307
Med en "speciell" utrustning kan man se det själv. Men det är en djungel med felkodläsare. Det billiga kostar från någon hundralapp eller två, men dom billiga kan inte läsa allt. Långt därifrån. Men sedan klättrar priserna uppåt till flera tusen kr och man kan läsa mer och mer för varje hundralapp. Men det är lite svårt att säga i förväg hur många hundralappar den kostar som kan läsa ut radions felmeddelanden. Därför blir det enklare att åka till en verkstad.
av Pamela
#1265309
Tack snälla, jag ringde oxå verkstaden, och Antennerna sitter i bakrutorna FM till vänster o AM till höger. Båda sitter på plats, så troligen annan problem.....Antennförstärkaren kanske......hade jag bara hittat var den sitter kan jag mäta......någon som vet? nästa steg är väl annars verkstaden
Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal […]

Hur i hela friden ska man bära sig åt f[…]

Stigande tomgång.

B230fb, 940 91.a. Inga felkoder och ingen lampa.

En ny motor i snitt var 15000 mil... Det blir int[…]