Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1267858
Tobej skrev:Bilen ska in på felsökning imorgon, berättar hur det går!
Säg gärna att det finns en fix för det där (servicebulletin eller vad det heter) när du lämnar in bilen.
#1271329
Hej! Ursäkta att jag inte skrivit men det har varit många turer med bilen från och till verkstaden och kommer bli fler,
Tätningar i lådan byttes och glad i hågen som jag var upptäckte att den var helt fantastisk.. till efter några dagar då problemen kom tillbaka och eskalerade, driver inte alltid när man lägger i D utan behöver gaspådrag och då känns det som att den försöker hitta bästa möjliga växel som kan rycka mest likt en hästspark. Bilen åkte in till verkstad och har stått där sedan igår, dem har kört en adaption vilket fungerade till nästa gång dem skulle provköra. Nu är beslutet taget att lådan ska bytas. Jag frågade om dem vill köpa tillbaka bilen istället. 4 ggr har den varit inne hittils för lådan, jag har 6mil enkel resa. Dem har varit jättetrevliga på verkstaden. Början bli trött på det här.

Röret är rätt lätt att ta loss[…]

Hej Bilens motorlampa började lysa gult f&oum[…]

Låter som om den drar tjuvluft någon s[…]

Tog en 13-mila sväng i lungt tempo under dage[…]