Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1270738
Till min S60 -02 köpte jag denna som är föregångaren till den du länkade till - klarar sitt jobb utmärkt o läser samt raderar tex abs koder, Srs o andra irritationsmoment. Kräver dock lite övning innan man blir säker på hanteringen....tex så är det viktigt att kontakten med Scart är fullgod; brukar fungera om man trycker till ordentligt två tre ggr :-) Min felkodsläsare släcker ej Service lampan men läste tips på nåt forum o kolla på Video o sen slockna Service meddelandet oxå. Den jag införskaffade är alltså denna: http://www.prylteknik.se/icarsoft-i906-volvo-saab men ångrar nästan att jag inte satsade på den du är inne på... Det trevliga med dessa läsare är att du till skillnad från Vida slipper använda nån Laptop med gammalt OS för att kunna utläsa saker o ting :P
#1270741
Jag kör med en ICarsoft till äldre bilar, fungerar kanon helt enkelt..
Vida är jättebra , men kräver som sagt mycket fipplande i och med att det kräver ett gammalt OS och är dessutom totalt utan support eller uppdateringar sedan ett bra tag... allt hänger på hur svårt du vill göra det för dig..

/Thomas
Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?

Utsvängda byxor