Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nicke83
#1260110
Nån här inne som haft isär inre delen av passagerar framdörren?

Aludelen alltså?

Skulle byta rutor då råka polaren som skruva på ena sidan knäcka m6 bulten till fästet som håller rutan.
Så för tillfället sitter rutan ej fast i framkant endast där bak.

Måste isär med hela dörren för att kunna byta den bulten =/

Nån som vet hur lång bulten är? De är väl en m6?
Eller en sprängskiss till framdörrarna?

Bulten kanske inte nödvändigtvis måste köpas på volvo, om det ens går köpa löst en bult där.
Så vore bra veta hur lång den är :)
dörr.jpg
dörr.jpg (42.94 KiB) Visad 385 gånger
#1260143
Jag har gjort exakt samma fel när jag skulle byta låskista i förardörren. Jag köpte först nya fästen till hissrutan men vad jag minns räckte det av någon anledning inte, så det slutade med att jag fick beställa hela hissmekanismen från bildelsbasen för en sisådär 600 kr och byta. Man demonterar dörren enligt guiden, sedan borrar man ut fyra popnitar och nitar dit den nya hissen. Inte svårt men jag gjorde det själv så det var ganska meckigt.
av Nicke83
#1260156
Schmoyoho skrev:Jag har gjort exakt samma fel när jag skulle byta låskista i förardörren. Jag köpte först nya fästen till hissrutan men vad jag minns räckte det av någon anledning inte, så det slutade med att jag fick beställa hela hissmekanismen från bildelsbasen för en sisådär 600 kr och byta. Man demonterar dörren enligt guiden, sedan borrar man ut fyra popnitar och nitar dit den nya hissen. Inte svårt men jag gjorde det själv så det var ganska meckigt.
Knäckte du också bulten till ena fästet?

Må väl räcka med att byta bara bulten? Allt annat är ju helt.

Vars är popnitarna du pratar om?
#1260220
Fel av mig... Jag tror jag fick gängpaj, själva bulten var nog hel men jag lyckades varken dra åt den eller skruva ut den som jag minns, det är lite över två år sedan nu. Popnitarna jag tänker på är de som håller hissmekanismen
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]