Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1259831
Har en XC70 2009 D5 uttagen 2008 och Bluetooth felkodsläsare OBD2 ELM 327. Finns det någon bra programvara (app för android, iPhone, Windows eller Mac) som kan läsa av Volvos alla felkoder?

Skulle vilja se om:

1) Det finns något dagonistikmedelande som kan förklara varför mitt bi-xenonljus på höger sida inte tar bort avskärmningen då man växlar till heljus utan lyser som för halvljus*.

2) Det finns någon förklaring till att bilens startbatteri verkade urladat trots att jag kört ovanligt långt. (Bilen startade mycket ovilligt först på 3:e försöket.)

Vill ha ett program så ja slipper betala volvoverkstan 1400:- eller säkert mer idag för att de ska läsa av felkodrna.

Bästa hälsningar

Ulf

*I ett annat forum (http://www.svxc.se) läste jag just att en bilägare skrev om ett liknande/ev. samma problem:

"Det var motorn till halv och heljuset som hade havererat.
Motordelen kostar 1700 :-
...
Allt som allt går det på 3605 :-
Felsökningsavgiften kostade i dag 1400 kr."
#1259856
ulfl2 skrev:Har en XC70 2009 D5 uttagen 2008 och Bluetooth felkodsläsare OBD2 ELM 327. Finns det någon bra programvara (app för android, iPhone, Windows eller Mac) som kan läsa av Volvos alla felkoder?

Skulle vilja se om:

1) Det finns något dagonistikmedelande som kan förklara varför mitt bi-xenonljus på höger sida inte tar bort avskärmningen då man växlar till heljus utan lyser som för halvljus*.

2) Det finns någon förklaring till att bilens startbatteri verkade urladat trots att jag kört ovanligt långt. (Bilen startade mycket ovilligt först på 3:e försöket.)

Vill ha ett program så ja slipper betala volvoverkstan 1400:- eller säkert mer idag för att de ska läsa av felkodrna.

Bästa hälsningar

Ulf

*I ett annat forum (http://www.svxc.se) läste jag just att en bilägare skrev om ett liknande/ev. samma problem:

"Det var motorn till halv och heljuset som hade havererat.
Motordelen kostar 1700 :-
...
Allt som allt går det på 3605 :-
Felsökningsavgiften kostade i dag 1400 kr."
Icarsoft vol 2 kan jag rekommendera. Slipper kludda med dator. Kostar runt 1500sek
#1260371
LeifA skrev:Jag har en Vida 2013D som jag är supernöjd med, men nu kör jag V70 2015 och min Vida går ju inte på bilen, men klarar IcarsoftVol2 så ny V70?
Med uppdatering (om det inte redan är gjort från leverantören) så klarar den t.o.m MY-16

/Thomas
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]