Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
#1259421
Böts ut för två år sedan, 4000 mil har nu börjat släppa i vulkningen. Bra kvalité
Byts nu ut igen till veckan på garanti. Någon tröst iaf....

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

#1259427
De där bussningarna är av notoriskt värdelös kvalitet. Lär finnas nyare variant med skyddskåpa; om de är bättre återstår att se. Bytte mina för nästan exakt ett år sedan vid drygt 12.000 mil för 3.300 kr på Mekonomen. Man tycker de skall hålla längre än två år resp 4000 mil.
#1259440
På min S80 byttes bussningarna vid 9000 mil/9 år, för tre år och 5000 mil sen. På verkstaden verkade de tycka att det var tidigt och de frågade var bilen tidigare hade gått, för tydligen var det vanligare enligt de att bussningarna gick vid 15-20000 mil någonstans, samt tidigare i mer rostvänliga klimat. Men något sådant ogynnsamt har den inte varit med om, varken nu eller då.

I vilket fall så byttes mina bussningar före dina och jag är ganska säker på att man redan då talade om dessa kåpor på bussningarna som skulle förhindra detta problem. Vet du om du har dem? 4000 mil/2 år låter i vart fall ovanligt tidigt, typ en dålig batch av bussningar, felaktig montering eller dylikt.
av Cox
#1259444
Det sitter Inga plastkåpor på dom dom monterades. Orginalbussningarna höll iaf 22000 mil, så det måste vara usel kvalité på dom som monterades. Salt köper inte att det är boven då skulle jag ha fått bytt flertalet gånger då bilen rullat 26000 mil nu. Tror nog att Mekonomen är medvetna om kvalitén då dom tog reklamationen utan diskution.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

av Cox
#1259451
Normalt börjar det att gneka som en gammal järnsäng. Nu senast var dom inte så dåliga att dom börjat gneka som en ludersäng, utan upptäcktes på service gummit hade börjat separera så det var ingen katastrof. Hade nog hållit något år till, men jag reklamerade skiten på en gång medans det fanns garanti.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

#1259488
Bra. Skall kolla mina i helgen. Som sagt, de var också bytta på Mekonomen i juni 2017. Hur lång garantifrist fick du, Cox?
av Cox
#1259499
Vad jag känner till har Mekonomen 3år på delar och arbete, finns undantag enligt deras hemsida men 2 år gäller helt säkert.

Nedan enligt deras hemsida

Du får hela 3 års garanti på reservdelar och monteringen av dessa*

* Om inte annat är överenskommet och tydligt angett på garantibeviset, kvittot gäller som garantibevis.
Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]

Service

Gjorde storservice förra året på […]

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]