Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1255089
Är du säker på att kablarna går "genom" hatthyllan? Jag trodde de löpte typ under sätena. Ganska enkelt att lyfta bort baksätesdynan och se sig omkring genom att lyfta i hörnet och dra uppåt, var bara försiktig med ev. kablage för eluppvärmt baksäte.

edit: såg bilderna i andra tråden. Du måste ta bort kuddarna vid sidan om sätena samt klädseln för C-stolparna för att komma åt att lossa hatthyllan vad jag ser. Går det inte alls att att komma åt kontaktstycket från bakluckan?
#1255093
Bifogar en bild hur det ser ut. Kabeln som kommer in uppe till vänster i bild via en gummimuff är den nya, den gamla är den som går in uppåt till höger i ett hål.

Problemet är alltså att jag inte kommer åt att koppla detta kontaktstycke eftersom volvo slugt nog placerat det helt oåtkomligt uppe ovanför den plåt man kan se i bagageutrymmets övre vänstra framkant uppåt bagagehyllan till (där det finns en del andra grunkor typ säkerhetsbältesrullar och pop-down-mekanismer för nackstöden).

Har provat att slinka mig in med händerna både från vänster utmed torpedväggen (stängt med plåt visade det sig) och från det lilla hålet man kan se i taket på denna region, ingen som helst framgång den vägen. Jag känner med fingrarna var detta kontaktstycke är men det är helt omöjligt att greppa och utföra bytet.

Är oerhört tacksm om någon kan ge mig det där lilla sista jag behöver för att avsluta kabelmattebytet!
sistaGrejen.jpg
sistaGrejen.jpg (561.14 KiB) Visad 350 gånger
__
PS. Problemet kunde lösas utan demontering av hatthylla men trådens svar kan vara intressanta för den som behöver göra detta.

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]