- sön 10 jun 2018, 10:42
#1254137
Hej,
Jag funderar på att köpa en "ny" V70 för att ersätta min gamla pärla.
Främsta anledningarna är att jag vill ha en ny bil med modernare utrustning (främst Adaptiv farthållare (och automat så att man får queue-assist), voc med bränslevärmare, Bluetooth streaming mm).
Eftersom jag har ganska stor nytta av bagageutrymmet i min nuvarande V70 så är jag inte villig att byta ner mig till en V60.
Jag jobbpendlar 11 mil tur och retur varje dag (totalt ca 3000 mil om året) så det är tyvärr inte aktuellt med en T6:a (även om den lockar ibland).
Just nu har jag intresserat mig för en V70 D4 (vea) från 2015 med i princip allt som jag vill ha och lite till (driver support (med blis), voc, ellucka, pdc f+b, ps-stereo av hk).
Är det något som jag bör vara extra uppmärksam på att kolla eller kontrollera innan ett köp? Bilen säljs av den lokala Volvo-handlaren så jag är inte orolig för att eventuella garantiärenden kommer att gå att lösa.
Jag funderar på att köpa en "ny" V70 för att ersätta min gamla pärla.
Främsta anledningarna är att jag vill ha en ny bil med modernare utrustning (främst Adaptiv farthållare (och automat så att man får queue-assist), voc med bränslevärmare, Bluetooth streaming mm).
Eftersom jag har ganska stor nytta av bagageutrymmet i min nuvarande V70 så är jag inte villig att byta ner mig till en V60.
Jag jobbpendlar 11 mil tur och retur varje dag (totalt ca 3000 mil om året) så det är tyvärr inte aktuellt med en T6:a (även om den lockar ibland).
Just nu har jag intresserat mig för en V70 D4 (vea) från 2015 med i princip allt som jag vill ha och lite till (driver support (med blis), voc, ellucka, pdc f+b, ps-stereo av hk).
Är det något som jag bör vara extra uppmärksam på att kolla eller kontrollera innan ett köp? Bilen säljs av den lokala Volvo-handlaren så jag är inte orolig för att eventuella garantiärenden kommer att gå att lösa.