Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Leopold
#1254505
Jag servar min på Liljas bil som finns bla i Växjö, Kalmar med omnejd. Glömde skriva att jag inte gjorde något magnetkopplingsbyte, kanske är det där din offert blev riktigt saftig?
av Syrebrist
#1254507
Kan hända, har bett om en offert utan magnetkoppling så får vi se skillnaden. Var en här på forumet som sa att det kunde vara bra att byta men hade inte tänkt mig att den kunde kosta så mycket.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1254509
Det är ju visserligen fortfarande långt billigare än att byta motorn, som är ett av möjliga följdfel. Men det lät ändå dyrt, med samma förbehåll som förut att jag inte vet hur pass stort ingrepp det är ;p
av Syrebrist
#1254511
Jo precis, har helförsäkring så får man ta det då. Men undra när volvo själva rekommenderar byte av magnetkoppling och är inlagt på xxx antal mil service
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1254516
Dessvärre har din maskinskadeförsäkring (antagligen) gått ut. Tror Volvia har högst antal mil på 17000 mil om den är köpt på rätt ställe, men max 8 år gammal, vilket våra är äldre än (har också en '09).
Byte av den ligger inte på något schema, så det får man antingen bevaka själv, eller hålla tummarna på att det håller ;/
av Syrebrist
#1254531
Fick svar från volvo nu vanlig service olja filter+ samt byte kamrem multirem spännare, löphjul - Pris 9200 kr bifogar offerten ser det ut som allt är med eller saknas något? Så bara magnetkopplingen skulle gå på nästan 11100 kr. Wow!
Senast redigerad av 2 Syrebrist, redigerad totalt 0 gång.
Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]