Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Syrebrist
#1254574
Varit i kontakt med 3 olika bilia / volvo verkstäder och ingen av de rekommenderar eller ens vill lägga till byte av vattenpumpen tillsammans med kamrem, de säger att de aldrig byter vattenpump i samband med kamrem byte och det finns inga riktlinjer och att volvo rekommenderar det ej på min modell? Volvo V70 2,5 ft 2009. (14600 mil)
av Leopold
#1254601
Kollat igenom din senaste offert och det enda som skiljer från min är att det inte ingick någon spolarvätska på min faktura, brukar toppa upp med biltemas så det är en onödig post. Samma komponenter, artikelnummer frånsett att de körde Mobil 0W30 Super 3000 Formula VC på min vad gäller oljan. En annan skillnad är uppenbarligen ett par tusen skillnad i slutnota och det går inte att avgöra var denna skillnad uppstår eftersom det inte specas priser på jobb och komponenter i din offert.
av Stef750
#1254725
Jag har börjat att köpa med egen olja. Istället för att få 5,5 liter för typ 1200 kronor som Volvo har i en stor tank och tjänar multum på, så köper jag egen och informerar min tekniker att använda den. Köper självklart enligt den specifikation som krävs och teknikern skriver i serviceboken vilken olja som använts. Ett enkelt sätt att spara 6-700 kronor vid service! Tänk på att någon ska betala den fina verkstaden och alla kundmottagare mm

Alla seriösa biltjuvar vet också att d[…]

Hej! Jag har en Volvo XC90 3,2 aut 2007 (facelift)[…]

Men vad är problemet om du får nya l&ar[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6[…]