Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1251489
Hej

I min XC70 - 15 hackar ljudet intermittent när jag streamar musik. Har testat olika handenheter men samma fenomen uppstår.

Har någon annan liknande erfarenheter och hur har ni lyckats lösa det?

Mvh

Percy
#1251510
Min V40CC är likadan om man är ansluten till bilens WiFi. Är man inte ansluten till bilens WiFi funkar det perfekt.

Tyvärr ingen lösning, jag har påtalat den för verkstaden men dom kan inget göra säger dom.
#1251591
Har en XC70 -16
Har samma problem. Har inte lyckats lösa det och inte Volvo heller. Har provat utan wi-fi (har inte ens det aktiverat i bilen), hjälper inte.

Enheter jag har provat är iPhone 6, iPhone 6S och sambons iPhone 6S. Med Spotify.

Lyssnar gärna på tips angående detta.
#1251599
Nu har jag visserligen en V60 -15 men mina problem med hackande ljud löstes efter en total omladdning/uppdatering av Sensus i höstas. Omladdningen gjordes av en helt annan orsak men det råkade lösa blåtandsproblemet också.
#1251858
percy skrev: mån 28 maj 2018, 09:30 @Slasse, utveckla, vad är en IHU reset?
Du ställer in Sensus till fabriksinställningarna igen. Men det innebär att du får lägga tillbaka alla telefoner/enheter och även lite andra inställningar.
dabman skrev:
Slasse skrev: mån 28 maj 2018, 08:10 För mig så hjälpte det med en IHU-reset av systemet. Efter det så försvann nästan allt hackande.
Det är så gott som borta. Det enda som krånglar ibland numera är dotterns iPhone 5 SE. Men myyycket bättre än tidigare. Något enstaka hack varje halvtimme på hennes telefon.

Vad menar du med nästan allt? Löste det inte problemet med en reset alltså?
#1252420
Jag har oxå MY16 och var i förra veckan på service, samt att jag frågade om detta. Det gjordes en uppdatering av ICM/IHU och det blev inget bättre. Ska prova nu med en reset av systemet för det blev jag inte informerad om att det behövdes. Däremot har jag för mig att det finns en tråd i forumet angående detta. Det skulle vara en servicemjukvara angiven i TIE och endast för problembilar. Men jag hittar inte tråden och därför vet jag inte vilka bilar det gäller
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]