Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1249473
Jag undrar om det inte blivit något fel här när jag uppdaterade kartorna i min V70 idag. Jag laddade hem den senaste uppdateringen från Volvo, la in det på USB-minne och verifierade och fick OK.

Under en långresa idag så kom vi så långt att det var 9 min kvar av uppdateringen. Jag satt kvar på uppfarten in i det sista för jag ville få det klart innan jag skulle gå in. Men pga hungriga småbarn fick jag avbryta den planen.

Några timmar senare nu ikväll när jag skulle iväg så räknade jag med att det skulle komma upp på nytt att det var kvar lite tid på uppdateringen men istället så kommer friskrivningsmeddelandet upp och där efter så står den och laddar och ber mig vänta. Kartskärmen kommer aldrig fram.
2518CF62-35C5-4421-9EBE-0CA122885A7C.jpeg
2518CF62-35C5-4421-9EBE-0CA122885A7C.jpeg (236.45 KiB) Visad 872 gånger
Har kört två ca 10 min resor nu. Den ena med USB-minnet kvar och den andra utan men ingen skillnad.

Förra sommaren uppdaterade jag när jag köpte bilen och då kom ett meddelande upp om att jag skulle stänga av bilen och låta den vara avstängd en stund när allt var klart. Detta trodde jag skulle komma även nu men icke.

Kan jag rädda detta eller är det verkstaden nästa?

Tack på förhand!
#1249477
Min första tanke är: Blir det samma resultat om du slår över till radion och sen tillbaka?
Om du stänger av skärmen med volymratten, sen slår på den, blir det samma även då?
#1249484
Byter jag till radion sedan tillbaka till navigation blir det samma sak, ingen skillnad.

Stänger jag av med volymknappen och startar igen så blir det heller ingen skillnad.

Kan man göra en återställning på något vis. Jag kommer ju åt navigationsmenyerna alls iaf.

EDIT: Kollar jag dessutom på My car - Information så är alternativet för Kart- och mjukvaruversion gråmarkerat och går inte att välja.
#1249513
Ja, det normala är ju att när den är klar så ska man stänga av bilen och nästa gång så är uppdateringen färdig att använda. Så har det fungerat båda gångerna som jag gjort detta i min bil. Den är en 2012:a, så det är samma uppdatering som du laddar in.

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]