Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1246584
Jag har inte handgripligen bytt men insprutare sitter ju mellan fuelrailen och motorn. Dom sitter i hål och har en O-ring i vardera ändan. Ganska lätt åtkomliga.
Varför vill du byta? Det gör man bara om dom befintliga är dåliga och det får du veta genom en felkod. Den kanske inte säger dåliga insprutare, men anger symptom som visar på det.

Det här är visserligen 940, men principen är ju densamma:
#1246587
Jag vet var dom sitter, och dom sitter djävligt dumt till på en V70ft.
3:ans cylinder tänder inte, gnista finns och nya stift men inget bränsle fram.
Det klickar i spridaren men stiftet förblir snustorrt.
Förmodligen är den igentäppt.
Kärringen har kört på etanaol.
#1246611
Etanol har väl inget med täppta spridare att göra, mer troligt med smuts i soppan eller att den är felande. Man måste väl lyfta bränsleröret för att få bort spridaren och hållaren. Funktionstest och rengöringsprogram kan man köra i VIDA.
Bilagor
Skärmklipp.JPG
Skärmklipp.JPG (32.02 KiB) Visad 6337 gånger
#1246617
Men vart hitta jag rengöring spridare i Vida? Under ECM/Bilkommunikation finns det inte hos mig. Och jag letar ordetligt på min med just nu. Min 2.5FT miständer ibland och jag kört fast med felsökning...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

#1246638
BildVet inte om jag var lite otydlig om min fråga.
Jag vet var dom sitter, jag vet vilken det är som är kass, jag vet att den kan testas och rengöras.
Frågan är hur man får ut dom på lättaste sätt?
Lägger upp en dålig bild så ni kan se hur det ser ut.
#1246698
Du såg väl sprängskissen lag la i in. Börja med att demontera det som sitter ivägen så ser du hur det sitter med hjälp av skissen. Hållaren 8 och bränsleröret 2 måste väl lossas för att få ut spridaren 6 och clipset 7.
#1246699
Truckdoktor skrev:Men vart hitta jag rengöring spridare i Vida? Under ECM/Bilkommunikation finns det inte hos mig. Och jag letar ordetligt på min med just nu. Min 2.5FT miständer ibland och jag kört fast med felsökning...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Jag kommer inte ihåg vart men när jag lekte runt med min gamla 25,ft så hittade jag det någonstans under diagnostik/bilkommunikation.......Fanns även alternativ att täthetstesta motorn med ventilerna m.m.

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]