Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1245197
Sen undrar man om den modulen även gör att det går att öppna under färd vilket inte är bra.

Man kan ju programmera luckan att stanna på lägre höjd men då slår du kanske i huvet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1245265
Varför skulle modulen göra att den går att öppna under körning, borde ju vara samma "signal" för öppningen fortfarande. Skulle gissa det är mer central styrt att luckan hindras från att öppnas under körning, då tanklocket har samma funktion utan att ha någon egen styrenhet.
#1245311
Tänker att det är en icke orginaldel som monteras och utan den så kan man inte öppna luckan när bilen rullar.
Eftersom man modifierar så att det går att stänga från kupén.
Du har kanske aldrig varit med om att man modifierar något och så medför det oväntade händelser?
Jag skulle iallafall försäkra mig om att det inte går att öppna luckan under färd.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1245365
Varför tror man att modulen skulle tillåta öppning under färd? Den ger samma signal som att trycka på själva stängningsknappen på luckan, har inget med öppning av luckan att göra.
#1245372
Det gör min relälösning också, fast den hämtar kommandot från skyltbelysningen. Den här modulen, om jag förstår det rätt, läser av i datasystemet att en tryckning på lucköppning registrerats, och trycker då på knappen för att stänga luckan.
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]