Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1244915
Det vet jag inte. Men det är bara två T30 skruvar för att lossa motorn, och sen XZN 8 för att skruva tillbaka domkraften där inne (medurs för att skruva tillbaka), så det är mycket enkelt att göra det mekaniskt.
Vill man dra i kontaktdonen kan man mata 12 V direkt på motorn, och köra hem den på det sättet.
#1250302
Jag bytte beläggen idag men fick problem såklart.
Råkade trycka ut kolven så den ploppa ut. , fick hjälp av en versktad att stoppa tillbaka den.

Innan allt så kunde man bara åka iväg med handbromsen i, den släppte automatiskt,, nu går inte detta. den håller fast bilen som saatan. tills man släpper som vanligt då.

En annan sak som jag tyckte var skumt,
När man via autocom valde serviceläge för beläggen så att kolven åker tillbaka så åkte den inte hela vägen , saknades 2 cm till så att man kunde få på nya beläggen.
Någon som vet varför det blev så ?
#1250371
Du måste ha bilbältet på för att bromsen ska släppa automatiskt när du kör iväg. Du kanske glömde det när du skulle testa?

När motorn backar den lilla domkraften där inne så följer beläggen inte med alls. Men det blir möjligt att trycka in dem så långt som motorn backar.
Jag brukar ta av motorn och snurra tillbaka domkraften för hand.
Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]

Minirecension av kina DICE

Jag kör med VIDA med denna kabeln - 256kr ink[…]

Xc70 koppling brand

Låt någon från en oberoende firm[…]

Er feedback är nyttig och det märks hur […]