- sön 25 mar 2018, 18:59
#1241061
Har en V70 2.4D 2010 och tvättade i automattvätt idag. När jag körde iväg från tvätten var bilen totalt orkeslös så jag kopplade in min OBD2-blåtandadapter och såg att den helt saknade laddtryck. Jag körde en stund, stängde av, startade efter ca 20 sekunder, körde någon mil, stängde av och när jag startade ca fem minuter senare var allt som vanligt igen.
Körde ett par mil och hade bilen avstängd i en halvtimme och sedan var det samma fel igen. Kopplade in VIDA/DICE och såg inget märkligt direkt mer än två felkoder på laddtrycket, en generell samt P004C00 Turbocharger/Supercharger Boost Control 'B' Circuit Low. Därefter stängde jag av och startade igen och sedan dess har jag haft laddtryck.
Samtidigt som detta har också varningen för låg spolarvätskenivå lyst trots att jag har behållaren full. Tvätten tog även Volvomärket i grillen... :evil:
Någon som vågar på sig en gissning?
PS: Fick tips om att kolla tempgivare till partikelfilter och den visar rimliga temperaturer, även katalysatorn. Ett par hundra grader utan laddtryck och sticker upp relativt fort när den har laddtryck och man ger full gas. Inga konstiga temperaturhopp som skulle tyda på givarfel.
Körde ett par mil och hade bilen avstängd i en halvtimme och sedan var det samma fel igen. Kopplade in VIDA/DICE och såg inget märkligt direkt mer än två felkoder på laddtrycket, en generell samt P004C00 Turbocharger/Supercharger Boost Control 'B' Circuit Low. Därefter stängde jag av och startade igen och sedan dess har jag haft laddtryck.
Samtidigt som detta har också varningen för låg spolarvätskenivå lyst trots att jag har behållaren full. Tvätten tog även Volvomärket i grillen... :evil:
Någon som vågar på sig en gissning?
PS: Fick tips om att kolla tempgivare till partikelfilter och den visar rimliga temperaturer, även katalysatorn. Ett par hundra grader utan laddtryck och sticker upp relativt fort när den har laddtryck och man ger full gas. Inga konstiga temperaturhopp som skulle tyda på givarfel.