Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av selaja
#1241381
Hej

Har du lutzen dimma så brukar försilen eller brännkammaren vara ganska skitiga. Osäker om webasto har en försil då jag är endast utbildad på eberspächer. Jag föreslår att du se till att de byts i förebyggande syfte. Du kan åka till en webasto ÅF och få de bytt då de är betydligt billigare än OE verkstäderna.
av daekol
#1241964
selaja skrev:Hej

Har du lutzen dimma så brukar försilen eller brännkammaren vara ganska skitiga. Osäker om webasto har en försil då jag är endast utbildad på eberspächer. Jag föreslår att du se till att de byts i förebyggande syfte. Du kan åka till en webasto ÅF och få de bytt då de är betydligt billigare än OE verkstäderna.
Tog isär min gamla förut. Det såg ganska fräscht ut i brännkammaren faktiskt. Tyvärr gick lite plast sönder på sina håll när jag demonterade allt, var inte jätteförsiktig och lite väl ivrig. Men kan det ändå vara någonting med avgasröret som gör att det blir dimma? Spiralslangen har ju separerat fullständigt innan vad jag tror är en ljuddämpare eller gnistsamlare.

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]