Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Makkish
#1248638
Joakim6945 skrev:Okej Tack. Jag tror det är det problemet jag har. Jag har en 2013 S80 Bensin. Mätarhuset kommer från en 2014 S80 Diesel. Har försökt att få Vesper Volvo att konstatera det i över en månad nu men de säger att de fortfarande undersöker mitt fall. Innan jag köpte detta mätarhuset så kollade jag med både Vesper Volvo i Ryssland och i Sverige. Båda sa att det skulle fungera, men jag tror du har rätt.
Har kollat tank volymen på din Bensinare och donator bilens D2 MY2014 och det är samma tank volym 70L så det kan endast vara det felet att den är ifrån en diesel och inte bensinareBild.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Joakim6945
#1248756
Makkish skrev: mån 07 maj 2018, 22:45
Joakim6945 skrev:Okej Tack. Jag tror det är det problemet jag har. Jag har en 2013 S80 Bensin. Mätarhuset kommer från en 2014 S80 Diesel. Har försökt att få Vesper Volvo att konstatera det i över en månad nu men de säger att de fortfarande undersöker mitt fall. Innan jag köpte detta mätarhuset så kollade jag med både Vesper Volvo i Ryssland och i Sverige. Båda sa att det skulle fungera, men jag tror du har rätt.
Har kollat tank volymen på din Bensinare och donator bilens D2 MY2014 och det är samma tank volym 70L så det kan endast vara det felet att den är ifrån en diesel och inte bensinareBild.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack Makkish! Ja det måste vara det. Jag kollade kontakterna igår och allt satt bra. Nu får jag ju inget svar från Vesper Volvo om detta, så jag ska nu se vad dom tar för att omprogrammera. Tack igen.
av Uninium
#1248782
När jag provade ett mätarhus från en diesel så visade tankmätaren tvärtom, vid fullt=tomt, med resultatet ett ilsket meddelande Tanka!
av Faxic
#1249392
Tja! Har exakt samma problem. Köpte mitt hus från en V70 Diesel 2014 manuell. Tankmätaren blinkar oxå rött för mig sen blir svart. Provade för skoj skull ett annat hus från en diesel och det var samma resultat. Skit skumt. Kan det va att kontakten vid ODB till kontakten för huset inte fått kontakt ordentligt? har ej skarvat det bra utan tryckt in kablarna in i hålet på odbn till de 2 kablar man skulle använda. Gäller en Volvo V70 2012.
av Joakim6945
#1249805
Faxic skrev: lör 12 maj 2018, 10:49 Tja! Har exakt samma problem. Köpte mitt hus från en V70 Diesel 2014 manuell. Tankmätaren blinkar oxå rött för mig sen blir svart. Provade för skoj skull ett annat hus från en diesel och det var samma resultat. Skit skumt. Kan det va att kontakten vid ODB till kontakten för huset inte fått kontakt ordentligt? har ej skarvat det bra utan tryckt in kablarna in i hålet på odbn till de 2 kablar man skulle använda. Gäller en Volvo V70 2012.
Intressant. Har du en diesel motor på din V70 också eller har du en bensinare lika som jag?
av Joakim6945
#1256712
Briander skrev:Finns det andra alternativ att köpa adapter från än Vesper?
Inte vad jag vet. Tror det är et enda alternativert nu.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 23

Säger det något särskilt att det k[…]

Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]