Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
#1380983
Jag har varit med om att besiktiga en bil som inte gick att köra ner i bromsrullarna, inte gick upp i lyften utan att först demontera varselljusen i framänden på bilen och sen inte gick att lyfta axlarna på, eftersom lyftvagnen i lyften inte gick under. Just det, det var på den tiden när de kopplade slangar på avgasrören också. Det gick inte heller, för bilen har fyra rör, så antalet slangar räckte inte till.
Tid tog det, men godkänd blev den. Fast den var ju inte ändrad, den var född sådan. Eller ja, den hade däck med lägre profil än standard.
Efter några år körde de aldrig in den i hallen längre.
av yrrol3
#1385016
Jag var och provkörde en 2016 AWD V70 idag, d4 Polestar. Som jag tyckte var slöare än min 2006 D5 fwd.
Harman kardon ljudsystemet att välja zoner var trevligt (kan man det på high performance också?), men även fast jag maxade basen så fick jag gå ut och kolla i bagaget ifall den rörde på sig alls. Samt missljud i dörrarna.
Den hastighetsberoende servon märkte jag ingen skillnad mellan medium och lätt.
- Så det var en besvikelse, men nu vet jag att det inte var värt att fanatiskt leta sådana tillbehör.
Användarvisningsbild
av Momentum
#1385018
Jag kör aldrig fast, sedan jag började med AWD, har både en vanlig V70 D5 AWD och en XC70 D4 AWD
AWD tillför hela tiden bättre egenskaper, även sommartid, man behöver aldrig tveka om man kommer iväg, med snedställda framhjul och regn vid en korsning med mycket trafik
Aldrig någon Torque steer
Det kostar en slant, men att ifrågasätta om det tillför något, det är som att ifrågasätta om ABS tillför något, man kan ju pumpbromsa
Användarvisningsbild
av apersson850
#1385027
I min bil märks det skillnad på inställningarna till styrningen i alla fall. Samt en stor skillnad gentemot den andra bilen, som inte har progressiv styrning.

Zoner finns nog inte i High Performance multimedia, för det har jag inte sett några.
Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]