Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
#1211107
Vad man får för besked på sådana här punkter kan ju ibland hänga rätt mycket på vem man frågar och hur bra pejl på detaljerna denne har. Enligt VIDA finns i vart fall följande mjukvaror till min V70 -15 (som mycket väl kan vara desamma till din -16 även om jag inte kan garantera det):

Rörelsesensor applikation 1.00 SW 30667655
Rörelsesensor bort 1.00 SW 30667656

Den andra av dessa två är uppenbarligen den som sätter rörelsesensorn ur spel och jag skulle tippa på att den första lägger dit den igen. Om du fortfarande är intresserad kan det ju alltid vara värt att kolla med ÅF igen om detta stämmer och vad det kostar att få respektive mjukvara laddad.
av Daniel73
#1211297
andersuw skrev:Vad man får för besked på sådana här punkter kan ju ibland hänga rätt mycket på vem man frågar och hur bra pejl på detaljerna denne har. Enligt VIDA finns i vart fall följande mjukvaror till min V70 -15 (som mycket väl kan vara desamma till din -16 även om jag inte kan garantera det):

Rörelsesensor applikation 1.00 SW 30667655
Rörelsesensor bort 1.00 SW 30667656

Den andra av dessa två är uppenbarligen den som sätter rörelsesensorn ur spel och jag skulle tippa på att den första lägger dit den igen. Om du fortfarande är intresserad kan det ju alltid vara värt att kolla med ÅF igen om detta stämmer och vad det kostar att få respektive mjukvara laddad.
Ska kolla med dom
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1211308
Jag brukar ha värmaren mellan framstolarna riktad mot framrutan. Då går inte larmet och framrutan börjar avisas redan några sekunder efter att den har startat.
Användarvisningsbild
av pang58
#1343443
Daniel73 skrev: mån 13 nov 2017, 21:35
andersuw skrev:Vad man får för besked på sådana här punkter kan ju ibland hänga rätt mycket på vem man frågar och hur bra pejl på detaljerna denne har. Enligt VIDA finns i vart fall följande mjukvaror till min V70 -15 (som mycket väl kan vara desamma till din -16 även om jag inte kan garantera det):

Rörelsesensor applikation 1.00 SW 30667655
Rörelsesensor bort 1.00 SW 30667656

Den andra av dessa två är uppenbarligen den som sätter rörelsesensorn ur spel och jag skulle tippa på att den första lägger dit den igen. Om du fortfarande är intresserad kan det ju alltid vara värt att kolla med ÅF igen om detta stämmer och vad det kostar att få respektive mjukvara laddad.
Ska kolla med dom
Någon som fått klarhet i om den mjukvaran går att använda för att koppla bort rörelsesensorn?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1343470
Det sägs att en liten tejpbit över sensorn gör lika bra jobb som ny mjukvara. Till våren kan du dra bort tejpbiten igen istället för att behöva ladda ny mjukvara igen.
Användarvisningsbild
av pang58
#1343569
VolvoB20 skrev: mån 21 okt 2019, 21:28 Det sägs att en liten tejpbit över sensorn gör lika bra jobb som ny mjukvara. Till våren kan du dra bort tejpbiten igen istället för att behöva ladda ny mjukvara igen.
Tack, det är ju möjligt men inte riktigt svar på frågan om mjukvaran. Mina hundar lär sitta i bilen även när våren kommer. :-)
Användarvisningsbild
av pang58
#1343577
Ja, är medveten om det men vill slippa det varje gång.
Leasing bildäck

Det låter som någon slags missför[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kör[…]

Säger det något särskilt att det k[…]

Hej alla Volvovänner. Jag har en 745 -90 med[…]