Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Miss my Olds
#1193373
Automat, och kör keyless.
Hade ett misslyckat startförsök (det första), i går men kom igång efter en stund.
Idag vill det inte alls.
Ström finns i nyckel, provat båda + bilbatteri, inget fel där.
Tändning går på men ingen verkan med startknappen, först vill displayen att jag vrider på ratten, trampar på bromspedal men hjälper inte.
De flesta instrumentlampor lyser och varierar beroende på jag gör. Bilen vill heller inte gå ner i stand by, utan tändning är på hela tiden, sker endast när jag går ur och låser då instrumentbelysningen slocknar efter en stund.

Brukar startknappen fela? ligger den via säkring?har inte kollat.

Finns 2 trådar med likn. fel, men ingen slutsats om vad felet är.
Användarvisningsbild
av Miss my Olds
#1193377
StefanN skrev:Hade liknande på en polares bil, va jordkabeln från motorn som ärgat av. Inte den till batteriet alltså.
visst faan, detta känner jag igen---den som ligger på startmotorn, får kolla............Tack
Användarvisningsbild
av Miss my Olds
#1194570
..... tyvärr var det inte så enkelt, fick lämna till verkstad för felsök + reparation, vilket blev ett nytt rattlås. :(
av least
#1194676
Var inte missnöjd, du fick bilen fixad snabbt och smidigt!
Och sen är det bra att inte delar ärgar av på ens bil. :)
Användarvisningsbild
av Miss my Olds
#1332652
Vafaan, nu börjar det igen........... två gånger nere i stan, första gången reagerade jag inte så mycke på det, bilen ville inte starta på första, helt död. Väntade lite sen starta den....allt ok.
Nästa stopp blev annorlunda, ingen reaktion, ingen ström, allt dött. Höll på en stund i bilen sen kom strömmen tillbaka, start och gick fint som vanligt.

Tredje gången helt död...... inget hjälpte. 10 min. senare efter jag kollat relä/säkringsboxen i motorrummet, och satt i bilen, öppnade dörren och då kom strömmen tilbaka. Började klicka och surra, lampor tändes. Gick inte att starta varken keyless eller med nyckel. Sen blev bilen strömlös igen. Hände ytterligare en gång.
20 min. senare kom strömmen åter, då gick det att starta och stoppa motorn flera gånger utan problem, körde hem och har inte vågat mig ut på väg igen.
Har inte låst bilen under denna period, funderar om det skulle hjälpt.

Tänker inte låta VOLVO byta Tändningslås igen på min bekostnad, kan man referera till tidigare fel och få reducerade priser på rep. .....måste va nåt annat fel .....väl?
Användarvisningsbild
av MartinS
#1332654
Låter som något fel på matningen från batteriet. Jord eller pluskablar.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]