Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1185381
Hej!
Köpte igår en V70 -12 som har inbyggd navigation. Enligt säljaren skulle det gå att beställa hem skivor med kartuppdateringar kostnadsfritt men jag hittade på Volvos supportsidor nedladdning för att uppdatera via USB. När jag sätter i USB-minnet och väljer att starta uppdateringen så får jag upp att jag ska ange en licensnyckel, något jag inte hittar någonstans.

Efter lite letande hittar jag en supportsida där man ska skriva chassinummer och mailadress samt ange något produktnummer. Produktnumret ska finnas på något papper om man får tro på bilden på hemsidan men jag kan inte hitta det när jag letar igenom bilen.

Har jag kört fast helt här eller kan jag på något vis få tag på den här nyckeln?

Har sökt men hittar inte. Vi har instrumentpanelen utan jordglob-knappen.

Mvh
Martin
#1185394
Japp, den uppdateringen ingår inte i serviceuppdateringarna, utan måste köpas separat. Den har försvunnit från Volvos tillbehörssida, enligt somliga, som varit i kontakt med Volvo, på grund av att det skulle ha varit något problem med den.
Oavsett så med den installerad kan man uppdatera via USB-minne och dessutom behöver man inte längre någon kod för varje bil. Den senaste kartan är från 2016, och enligt någon som hade frågat Volvos kundtjänst tänker de nu bara uppdatera vartannat år, när de nu inte tar betalt varje gång.
#1185451
När jag uppdaterade mjukvaran så hade dom problem och det här var precis i början efter det dom gjorde det möjligt med att ladda kartor med usb. Dom hade haft inne en bil sedan dagen innan som det var stor problem att få in mjukvaran i. Dom använde min bil att jämföra med, så även om det gick bra till slut så tog det hela dagen. Den andra bilen stod kvar när jag hämtade min. Dom hade inte lyckats få in mjukvaran efter 2 dagar.

Verkar ju som om det är vissa bilar som går å vissa inte. Frågan är vad som skiljer dom åt från början?

Surt om man nu skall få börja betala för nedladdningen av nya kartor. Då hade ju iaf inte jag gjort den här uppdateringen från början.

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]