Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1260472
Nej, då är det ett missförstånd någonstans på vägen.
7000 är vad man får betala för RTI eller i nyare bilar, sensus navigation.

Bilar som redan har detta, men inte nyaste ”operativsystemet” dvs my14 och äldre, kan uppdateras så de fungerar som de nyare, att man bara hämtar kartuppdateringar på nätet och laddar till usb.

Usb-laddningsuppdateringen kostar 500-1200 ungefär, beroende på återförsäljare.
#1263194
Derank skrev:Var det inte nåt i Carpay om detta förra veckan, RTTI 595sek tyckte jag det stod

RTTI är väl Real time traffic information.
Jag fick nog TMC när jag köpte sensus navigation och det verkar som man måste uppgradera till RTTI enl annonsen i CarPay för 590kr.




/M
#1263262
RTI är den äldre navigatorn, som jag har i min 2012:a.
Sensus Navigation är den nyare, som finns till bilar som har Sensus Connect, alltså internetanslutning. Dessa kan också ha RTTI, realtidstrafikinfo, som kommer via internet. Det äldre systemet kör med TMC, som kommer via RDS-radio.
Köper man Sensus Navigation idag, som jag gjorde till vår 2016 nyligen, då får man både navigation och RTTI i samma paket. Det ingår alltid RTTI i nya Sensus Navigationsinstallationer, men äldre Sensus Navigation kan uppdateras med RTTI.
Brainys V60

Tack :-D

Martins S90-98

Ja visst är det härligt att sätta s[…]

Intressant video på hur bilarna byggs i fab[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal s[…]