Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1443238
Jag bytte till powerflex i motsvarande bussning på min förra Saab 9-5 och det var smidig montering och höll bra ännu när jag sålde bilen 15 000 mil senare. Dock tror jag man får lite mer stomljud in i kupén, de är lite hårdare än original.
#1446492
https://vparts.se/se/volvo-v70/v70-08-1 ... -xc60.html

Möjligt att det blir stenhårt under vintern, inget jag har märkt av. Känner ingen skillnad alls varken när det gäller ljud, väghållning eller annat. Jag vet bara att jag aldrig kommer behöva byta bussningarna igen. :-D

Finns väl några här på forumet som fick byta sina bakvagnsbussningar redan efter 8000 mil, så originalbussningarna i gummi är nog inte mycket att hänga i julgranen.

Just det, en annan fördel med powerflex är ju att du inte måste momentdra när hjulen står på backen. Man kan dra åt allting direkt med bilen upplyft, bussningen rör sig jättefint ändå, till skillnad från gummi som lätt binder sig. Vill minnas att man t.om måste pressa in gummibussningen till bakvagnen på ett speciellt sätt? Finns väl en markering på länkarmen samt en liten pil på bussningen (original) som man måste följa? Detta slipper man ju då så klart med PF-bussningarna. :)
Ojämn Tomgång.

Felkoder? Inställning av gasspjäll och s[…]

Bruten fjäder framvagn

Fick ett fjäderbrott på en V40 fö[…]

XC - Rear axle sensor

Har endast upplevt problemet en gång tidigar[…]

Motor 960 3,0 rycker ibland

När jag håller jämn fart vid ca 10[…]