Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1457970
volvofantast skrev:4400 kr på Volvo i Alingsås med Volvokort inklusive fyrhjulsinställning
OJ!
Ska nog kolla upp på min lokala volvoverkstad och pressa dom lite på priset!
Har två bussningar liggandes från Autodoc som en mindre verkstad skulle hjälpa mig med men dom hade inte "verktyget" för ipressningen i länkarmen så de tänkte plocka ner allt och pressa på verkstadsbänken, låter tidskrävande=dyrt...
Så för ca 4400kr kan jag låta mina ligga hemma och låta volvo sätta in original istället för det priset.
#1497812
Tompan60 skrev: sön 08 aug 2021, 00:25 Hade min på service för 3 år sen. Gnällde i gupp. Mekaren sa att dom behövde bytas..

Jag smorde bagageluckan lister och dom svarta gummiknapparna med silikon fett en gång.. Sen har det vart helt tyst.
Vill du förtydliga, smorde vad? Gummiknapparna? Var sitter de?
#1499613
Nu är det dags att byta bussningar.
Jag har gått priser på ca 4500 kr inkl hjul inställning.
Jag funderar på powerflex då jag antar att det ej behövs något pressverktyg för att montera dem.
Är det någon här som vet om det är svårt att montera dessa?
Blir det mycket högre vägljud?

Mvh Micke
#1499738
Mike84 skrev: ons 18 maj 2022, 15:09 Nu är det dags att byta bussningar.
Jag har gått priser på ca 4500 kr inkl hjul inställning.
Jag funderar på powerflex då jag antar att det ej behövs något pressverktyg för att montera dem.
Är det någon här som vet om det är svårt att montera dessa?
Blir det mycket högre vägljud?

Mvh Micke
Har gått i samma tankar när väl de behöver bytas på våran XC70 att det blir Powerflex. Kan inte uttala mig om huruvida vägljudet blir. De har ju både lila och svarta att välja mellan (road eller track)

https://www.powerflex-deutschland.de/

Här är i vart fall en bra instruktionsvideo:



// Jonas
#1567471
Verkstaden gjorde service på vår bil idag, de kom fram till att ena främre bussningen hade släppt. Ingen panik än och man kan i regel vänta tills det börjar gnissla eller besiktningen slår ner på det. Just nu skulle man ha ca 4000 kr inkl hjulinställning.

De flesta här verkar lämna in och få det gjort, hur svårt är det att göra själv?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]