Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av KentaD4
#1180111
Jag har en V70 2014 med RTI-navigationssystem och jag undrar hur man gör för att uppdatera kartan. Kan jag ladda ner den via volvocars, föra över till USB och uppdatera den till bilen på det sättet? Eller måste man köpa en skiva för att uppdatera?
Versionen jag har: V 30.13.02 Mjukvaruversion 1040.

Tacksam för hjälp.
av andersuw
#1180138
Kan förhoppningsvis komma rätt snart. Kartan för nästa generation (bilar med Sensus Connect) kom i ny version för bara några veckor sedan och jag har just uppdaterat min. Man kan ju hoppas att även de lite äldre bilarna kommer att få samma möjlighet före semestrarna. Mer än en gång om året orkar jag hur som helst inte uppgradera men precis före semestern är en bra tidpunkt. :D
av andersuw
#1180183
Om du har Sensus (infört MY -12 på V70) snarare än Sensus Connect (infört MY -15 på V70) måste du få en mjukvaruppgradering hos Volvo innan du kan ladda kartor via USB. Kostar en knapp tusenlapp om jag förstått saken rätt.
Användarvisningsbild
av KentaD4
#1180184
andersuw skrev:Om du har Sensus (infört MY -12 på V70) snarare än Sensus Connect (infört MY -15 på V70) måste du få en mjukvaruppgradering hos Volvo innan du kan ladda kartor via USB. Kostar en knapp tusenlapp om jag förstått saken rätt.
Ah okej, jag vet inte riktigt vad jag har. Men det är en -14 och jag kan prata in adressen jag ska till mm. Däremot är det ingen jordglob i brädan och då är man rökt och måste in till Volvo för detta kanske :/ Har bara haft bilen ett par veckor, så det finns nog en del kvar att lära.
av andersuw
#1180188
Ja både det faktum att det är en -14 (om det är en V70) och att du saknar jordgloben innebär att du måste uppgradera hos Volvo först. Inte så mycket att klaga över dock. Från början skulle den här modellgenerationen uppgradera kartorna via DVDer för dryga pengar varje gång. När du väl gjort mjukvaruuppgraderingen får du fortsättningsvis kartorna helt gratis. Det är ju en glad överraskning att Volvo erbjöd den här möjligheten i efterhand. Det var aldrig något man utlovat.
Användarvisningsbild
av KentaD4
#1180189
andersuw skrev:Ja både det faktum att det är en -14 (om det är en V70) och att du saknar jordgloben innebär att du måste uppgradera hos Volvo först. Inte så mycket att klaga över dock. Från början skulle den här modellgenerationen uppgradera kartorna via DVDer för dryga pengar varje gång. När du väl gjort mjukvaruuppgraderingen får du fortsättningsvis kartorna helt gratis. Det är ju en glad överraskning att Volvo erbjöd den här möjligheten i efterhand. Det var aldrig något man utlovat.
Ja man kan inte få allt här i världen, så får göra den mjukvaruuppgraderingen vid nästa service Bild Tack för hjälpenBild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]