Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
#1167149
Vad håller oldtimersmc på med? Du citerar ett av mina inlägg, men lägger till text i citatet så att det ser ut som att jag skrivit detta...
av Yaniz
#1167187
oldtimersmc skrev:
... säkert 10K+ i farter över +180kmh med fast hand på ratten, inget annat funkar.
oldtimersmc, var bor du någonstans? I en stuga vid Autobahn?
av gltnils
#1167197
gltnils skrev:Lufttryck däck i V70 fwd 2013 med dim 245/45 R17 99W ? Har 2,6 men känns lite som om den drar lite åt det håll vägen lutar eller spårig väg. Skall man öka lufttrycket ?
"Har ökat lufttrycket till 2,9 och det blev bra."
av least
#1167354
Antar att du löste problemet genom att öka trycket i däcket?
Vad var det för tillverkare på dessa däck?
av daekol
#1174116
2.5 bar verkar alldeles för lite. Öka med 0.3-0.5 bar till där så blir det fin fint! Dock är det inte däcken som påverkar om en bil drar åt något håll utan det avhjälps med hjulinställning, sen är det värt att veta att vägarna alltid lutar lite åt antingen vänster eller höger (minns inte vilket det var) för att vatten skall rinna av. Kanske bara gäller motorvägar förresten!

Kan tillägga att mitt däcktryck är 3 bar jämt med mina 225/50/17 Nokian Hakka Black. Vintertid är kör jag något mindre, kanske 2,7-2,8bar.
av oldtimersmc
#1174121
least skrev:Vad håller oldtimersmc på med? Du citerar ett av mina inlägg, men lägger till text i citatet så att det ser ut som att jag skrivit detta...
Ta ett kallt bad!
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1174132
daekol skrev:2.5 bar verkar alldeles för lite. Öka med 0.3-0.5 bar till där så blir det fin fint! Dock är det inte däcken som påverkar om en bil drar åt något håll utan det avhjälps med hjulinställning, sen är det värt att veta att vägarna alltid lutar lite åt antingen vänster eller höger (minns inte vilket det var) för att vatten skall rinna av. Kanske bara gäller motorvägar förresten!

Kan tillägga att mitt däcktryck är 3 bar jämt med mina 225/50/17 Nokian Hakka Black. Vintertid är kör jag något mindre, kanske 2,7-2,8bar.
Åt höger, dels för vatten och dels så får det en bil att undvika mötande trafik om det händer nåt med föraren.
av oldtimersmc
#1174276
Yaniz skrev:
oldtimersmc skrev:
... säkert 10K+ i farter över +180kmh med fast hand på ratten, inget annat funkar.
oldtimersmc, var bor du någonstans? I en stuga vid Autobahn?

Det vet "Blå"
av Dieselvolvo
#1177193
daekol skrev:2.5 bar verkar alldeles för lite. Öka med 0.3-0.5 bar till där så blir det fin fint! Dock är det inte däcken som påverkar om en bil drar åt något håll utan det avhjälps med hjulinställning, sen är det värt att veta att vägarna alltid lutar lite åt antingen vänster eller höger (minns inte vilket det var) för att vatten skall rinna av. Kanske bara gäller motorvägar förresten!

Kan tillägga att mitt däcktryck är 3 bar jämt med mina 225/50/17 Nokian Hakka Black. Vintertid är kör jag något mindre, kanske 2,7-2,8bar.
3 bar? Ojj! Säger ja.... Vad brukar ni andra ha för tryck i 225/50-17? (Min är en D4 aut)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Är ovanligt med ljuddämpning i 17" […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]