Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1171310
Denesfay skrev:Vilken verkstad är det som godkänner detta för dig? Det var helt kört här i Eskilstuna.
Det är Volvo centralt som tar alla beslut vad gäller goodwill. Och det är upp till din verkstad att lyckas övertala Volvo centralt.

Så det gäller att få din verkstad att jobba för dig i detta.
#1171734
Jag var och visade upp min bil för Volvo ÅF häromdagen, 6min hade han min bil och nyckel. Inga konstigheter, de byter rutan kostnadsfritt. Den har läckt en längre tid men jag har inte fått tummen ur och gnälla på det
#1173425
davveh skrev:Till mig sa dom bara, antingen kostar det inget eller så kostar det 10000:-.
Och mekaniker sa att det va helt omöjlig att se om det var ursprungsrutan.

Lite väl mycket lotto
Nja, det ska ju inte vara något lotto, verkstaden får ju reda ut det där innan man lämnar in bilen. Går ju knappast att "komma på" under arbetets gång att det ska kosta 10K utan att informera kunden om priset innan.
#1219256
Jag har samma fel, min ruta har släppt i limningen till vänster om backspegeln och enligt Volvo har Bilia Stockholm bytt min ruta 2012 så då gäller varken goodwill eller garanti. Jag vet ju var jag INTE tänker lämna in bilen för att få rutan bytt i alla fall.
#1219260
Samtidigt är det ju rätt rimligt att Volvo Göteborg tar ansvar för den ruta som de monterade, men inte den som deras verkstäder monterade. I det senare fallet gäller sedvanlig garanti på utfört arbete, och den har ju sen länge gått ut.

Jag har nu fått den tredje rutan monterad (två byten), fortfarande utan kostnad.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Jag har Auto hold aktiverat på min och 9 av […]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]