Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1329826
Sambons syster har stora fuktfläckar i taket fram och det har även varit vatten i taklampan fram. Hon trodde att det var hål vid railsen eller nått. Jag misstänkte rutan direkt. Bad henne trycka på rutan inifrån i överkant och mycket riktigt rutan åkte ut :-o :-o
Är det fortfarande något som Volvo vill kännas vid? Det är en V70 2011.
#1329940
Morsans V60 var inne på Brandt i Uddevalla förra året för byte av ruta pga stenskott, men verkstaden hörde av sig och sa att rutan hade släppt i limningen så fixen blev gratis. Detta trots stenskott MY12

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk


#1500242
Rutan byter väl vilken glasmästare som helst och skydda kanten gör du enkelt själv genom att montera dit en transparant 3M-film som är ca 10-15mm bred.
Bilagor
IMG_7430.JPG
IMG_7430.JPG (249.83 KiB) Visad 716 gånger
#1500303
Nja. Det är ju inte återförsäljaren som står för goodwillen utan det är Volvo Cars Göteborg. Det går nog inte att lura återförsäljaren när den som ska stå för kostnaden inte längre står för det.
Den tjänsten är spärrad sen ganska exakt 1 år sedan.
#1500457
dannesk skrev: tis 24 maj 2022, 22:38 Rutan byter väl vilken glasmästare som helst och skydda kanten gör du enkelt själv genom att montera dit en transparant 3M-film som är ca 10-15mm bred.
Snyggt. Tyvärr har tidigare ägare inte brytt sig om att åtgärda detta i tid på min bil, med fläckar som följd. Gissar på att rutan måste väck för att nå rosten helt dock, och kostnaden för det jobbet på firma lär inte vara ekonomiskt försvarbart på min bil tyvärr. Får försöka lösa det så gott det går och gå opå igen när rosten hälsar på igen.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]