Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1135952
Någon som vet dim på AC-Lagret till sanden kompressorn till MY10 V70 och vad det skall vara för frihjul till generatorn till den.
Gärna tips om var man köper kvalitets grejer till det övriga delar till gott pris
#1136451
Ingen som har bytt innan det rasat?
#1136508
Yaniz skrev:AC-lager 55x35x20

Hör med ÅF nedan ang dimension för säkerhets skull:

https://www.kullagret.com/product/ac-35-55-20-ac-lager

mailade dem för ett tag sedan o de svarade mät.
Men jag var antagligen inte tillräckligt specifik i min frågeställning.
#1136771
Jag tänker också byta lager i förebyggande syfte. Det är så billigt och (vad jag förstår) enkelt så det vore skam att inte göra det innan det går åt skogen.

Har kollat på två olika alternativ, där det första är att enbart byta lagret och alternativ två är att köpa en komplett magnetkoppling och byta.

Komplett magnetkoppling finns på bildelaronline24.com för 935:-, har dock, utan att lyckats än, försökt hitta information om kvalité på dessa.
#1136806
Variosboy skrev:Jag tänker också byta lager i förebyggande syfte. Det är så billigt och (vad jag förstår) enkelt så det vore skam att inte göra det innan det går åt skogen.

Har kollat på två olika alternativ, där det första är att enbart byta lagret och alternativ två är att köpa en komplett magnetkoppling och byta.

Komplett magnetkoppling finns på bildelaronline24.com för 935:-, har dock, utan att lyckats än, försökt hitta information om kvalité på dessa.
Jepp och sen inte glömma att byta frihjul till generatorn ( krävs ett specialverktyg som fins på biltema för en "röding")
#1136972
Variosboy skrev:Sitter det frihjul även på bensinmotorerna!? Trodde det bara var på dieselmotorer det behövdes frihjul!?

Verkar så visste inte ens att det satt på dieselmotorerna för ngn månad sedan
#1137350
Skall beställa när jag vaknar då jag redan har beställt allt annat till skitjobbet.
Ngn som vet
#1137415
oldtimersmc skrev:Skall beställa när jag vaknar då jag redan har beställt allt annat till skitjobbet.
Ngn som vet
Du får gärna återkomma med info om var du beställt de olika delarna.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]