Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1123751
joel80 skrev:Jag har inte fått nån tid än.. Har inte fått brevet än heller. Så vet inte om dom tar det i viss ordning. Undrar hur länge man kan vänta.. Jag ska ha bilen på service om ca 3 månader. Jag mailade och frågade om det gick att vänta tills dess eller om det bör göras snarast.
Ahh ok,jag mailade till leif och fick nummer till en tekniker som jag ringde.
Det lät på han som man nästan var först med detta.
#1125975
Jahapp, då var min bil inlämnad för detta.
Efterfrågade lånebil konstnadsfritt eftersom det är garantireperation och det var väl tur det.
Min tekniker ringde nyss och sa att bilen blir inte klar idag eftersom en av bultarna till grenröret hade gått av när
han skulle lossa grenröret för att byta packningen, alterantivt var bulten redan av från början, men vi kör på versionen
att den gick av idag och jag har inte märkt något fel/oljud som tyder på att den skulle varit av från början.
Dock behövder han plocka ner lite mer på bilen för att komma åt och ersätta bulten.

Han informerade mig dock att eftersom detta var ett garantireperation så tar volvo även kostanden för det extra
arbete som uppstått i samband med det, så det var ju skönt och lite tur om det nu var så att bulten var dålig.
Får även behålla lånebilen tills bilen är klar.

Men något att tänka på för er andra, bultarna kan alltså ge med sig om det vill sig illa. (Tydligen rätt vanligt om man googlar på "grenrörsbult") och då kommer ni vara utan er bil en stund extra.
#1126670
tony77, läser du ovan så är det p.g.a att det på vissa kan tillstöta problem som det ibland kan ta längre tid. Jag var inne och bokade tid hos min servicetekniker i torsdags, och han berättade att dom bara gjort några få ännu och att tidsåtgången låg på ca 3h... Volvo centralt kräver at dom klarar det på 1,5h! (Det är vad dom får betalt för..)
Har trodde att när rutinen sitter så kommer dom i allafall ner till under 2h, när det inte krånglar.

Om det krånglar och blir komplikationer (som t.ex att bulten till grenröret går av) tar det ju betydligt längre tid.
#1126763
Fick tillbaka min bil redan vid 10 nästa dag och som sagt, min tekniker är grym och allt löstes smidigt
med att lånebilen fick stanna med mig tills jag hämtade min bil och det var knappast hans fel att bulten
gick av. Hellre nu än senare när jag är ute på vägen och det istället räknas som vanligt servicebesök, dvs
jag får stå för det.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]