Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
#1097525
Den gör säkert något för "känslan/förmedlingen" men omätbart i exempelvis varvtider på en bana.
Du beskriver annars typiskt framhjulsdrivet beteende, det krävs rätt "mycket" framvagn för att ge bra prestanda på fwd, typ revonuckle (ford) eller liknande.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1097528
sthlm skrev:Har sneglat på de där stagen men avfärdat med att det säkert är bull och placebo i ett försök att inte köpa en massa roliga saker.
Men jag upplever att min V70 understyr eller hur jag nu skall försöka förklara det.
Den är inte alls så exakt i styrningen som jag tycker att den borde vara utan den "glider" iväg om jag gasar och svänger ur en rondell.
Lite känsla av att man tappar kontakten med vägen och åker på is. Vet inte hur mycket 18" 245 breda däck spelar in i detta.

Tror den samlade expertisen att en sån pinne skulle hjälpa något eller är det bara att gilla läget?
Lustigt nog är det just i rondeller jag märker skillnad. Iofs inte så konstigt med tanke på att det ofta är först en väldigt skarp vänstersväng och sedan en ännu skarpare högersväng.
Jag har ju sportchassi, 245/40-18 och AWD så forcerad rondellkörning ska i teorin gå riktigt bra ändå, men just där verkar staget faktiskt göra skillnad!
Jag är iaf lätt positivt överraskad.
Användarvisningsbild
av sthlm
#1097583
StefanN skrev:Undrar vad JB tänker, helt plötsligt utan att ha sålt ett enda stag på flera år så går dom som smör i solen. :)
En sådan här tråd måste vara rena drömmen :D
Priserna kanske går upp med efterfrågan så det gäller att passa på. Tidigare när jag sökt delar så har dom legat i nivå med nya men det kanske ändrats.
Men tillgång och efterfrågan plus att dom måste tjäna pengar dom med.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]