Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1092256
Fått problem att lås vänster sida ej fungerar. La av och fungerar varken fram eller bak. Panel förrdörr fungerat ej för fönster eller speglar. Kollat säkringar. Hittar nu efter att lossat dörrkontakt mellan förrdörr och astolpe en kabel som är av mellan kontakt och astolpe. Denna är tunn och färgad gråorange. Hur lagar/skarvar jag denna på ett hållbart sätt? Är detta orsaken? Fler kablar är lätt skalade under gummidamask.
#1100184
Hej där! Har fått liknande problem med min v70-10. Plötsligt slutade båda vänsterdörrarna samt reglering av backspeglar inkl den aut infällningen av speglarna. Lite mer komlext kanske!? Var satt kontakten du nämner?
Någon annan som känner igen problemet?
#1100198
Jag hade samma problem på tidigare S80, man får skarva kablarna, dom satt enl verkstan med buntband som skaver på kablarna, så dra några varv eltejp istället som inte skaver. Det är alltså kabelstammen mellan A-stolpe och dörren som du ser när du öppnar förardörren
#1100603
~Kalle~ skrev:Jag hade samma problem på tidigare S80, man får skarva kablarna, dom satt enl verkstan med buntband som skaver på kablarna, så dra några varv eltejp istället som inte skaver. Det är alltså kabelstammen mellan A-stolpe och dörren som du ser när du öppnar förardörren

Att inte volvo lärt sig sånt efter så många år som biltillverkare är nästan skrämmande :-O)
#1100646
Jag lödar ihop ändarna och krympslang över kabeln och försöker göra det så det inte blir så tjockt.
En del tar bort dörren för att lättare komma åt kablarna,den är ju lätt att ta bort.
#1322591
Har fått samma problem på min XC 70 -13. Ibland slutar allt på vänster sida fungera. Försökte ta lös kontakten från dörren för att ev smörja med kontaktspray men får inte lös den. Ska men trycka in eller bryta ut "låsflärpen" på kontakten???
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!