Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mikesh89
#1077840
Du måste stänga av appen ... Efter varje användning inget konstigt med det .

På en iPhone gör man det med att dubbel klicka på hem knappen drar sedan apparna rakt uppåt .

På en android är det ju olika beroende på vad för märke du har . Oavsett .. Appen måste självklart stängas av.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av andersuw
#1077844
Det är inte nödvändigt att stänga av appen för att få den att uppdatera sig. Det är bara att gå till den specifika del av appen som man är intresserad av, t.ex. dörrar och lås, i vart fall på min iPhone 6s med senaste iOS.
Användarvisningsbild
av andreas 80
#1077868
För mig räcker den totala översikten för 90% av fallen.
(är bara parkeringsklimat som man får gå in på för att ställa timer

Och varför inte ha möjligheten till uppdatering även där? Det känns som en väldigt liten justering.

Ett annat bra exempel i detta fallet är om du trycker på kartan, den autouppdaterar aldrig bilens position för mig.
Då är jag tvungen att göra en omstart av appen eller gå in på ett annat alternativ som gör en ny uppdatering.
av andersuw
#1077880
Säger inte att inte detta kunde göras bättre. Allt borde väl egentligen uppdateras så snart appen visas på skärmen efter att ha varit borta därifrån. Dock uppdateras i mitt fall även position om jag går in och kikar på den och gör det utan att ha tittat på något annat. Kollade just.
Användarvisningsbild
av Mikesh89
#1077884
andersuw skrev:Det är inte nödvändigt att stänga av appen för att få den att uppdatera sig. Det är bara att gå till den specifika del av appen som man är intresserad av, t.ex. dörrar och lås, i vart fall på min iPhone 6s med senaste iOS.
Självklart men det är ju precis det man vill slippa :) gå in i den specifika delen alltså.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1077960
Appen uppdateras nog, mot servern. Men man ska ha klart för sig att bilen skickar inte uppdateringar till servern bara för att man startar appen, för det vet inte bilen om.
av andersuw
#1077971
Mikesh89 skrev:
andersuw skrev:
Mikesh89 skrev:Du måste stänga av appen ... Efter varje användning inget konstigt med det .

På en iPhone gör man det med att dubbel klicka på hem knappen drar sedan apparna rakt uppåt .

På en android är det ju olika beroende på vad för märke du har . Oavsett .. Appen måste självklart stängas av.
Det är inte nödvändigt att stänga av appen för att få den att uppdatera sig. Det är bara att gå till den specifika del av appen som man är intresserad av, t.ex. dörrar och lås, i vart fall på min iPhone 6s med senaste iOS.
Självklart men det är ju precis det man vill slippa :) gå in i den specifika delen alltså.
Det kanske man vill. Men det var ju liksom inte det som var poängen med vad jag sade. Poängen var a) att man inte måste göra sig besväret att stänga av appen och sedan starta om den för att uppdatera och b) att göra sig det besväret är något man ännu hellre vill slippa.
av Ola311
#1077984
Testa några gånger nu. När jag låser bilen med nyckel står de i VOC att bilen är låst varje gång men inte en ända gång när ja bara går ifrån bilen.
av andersuw
#1077987
Keyless innebär inte inte att bilen låser sig bara för att du går ifrån den. Som jag skrev i mitt första svar till dig: För att låsa måste du antingen trycka på låsknappen på nyckeln/fjärren eller trycka på låsknappen på någon av bilens dörrhandtag.
Senast redigerad av 2 andersuw, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Mikesh89
#1078015
Ola311 skrev:Testa några gånger nu. När jag låser bilen med nyckel står de i VOC att bilen är låst varje gång men inte en ända gång när ja bara går ifrån bilen.
Som andersuw skrev ... Den låser sig inte själv bara för du har keyless då lämnar du bilen olåst med andra ord ;) antingen på kontrollen eller på små knapparna på handtagen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men dett[…]

Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png

Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]