Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1062705
Dum fråga men...
Har du tändningen på?
Gjorde själv detta felet när jag bytte mina, på automatare måste man hålla startknappen inne ett par sekunder utan broms för att aktivera tändningen :oops:
#1063733
Har använt det verktyget själv. Den var lite fipplig och fick först inte kontakt med bilen men efter att ha backat fram o tillbaka i menyerna så funkade den helt plötsligt.
Dock räcker det inte med bara återställningsverktyget. Man måste också manuellt skruva in kolven den sista centimetern. Annars får man inte på oket igen med de nya beläggen. Köpte ett verktyg för skruvkolvar på Biltema skall också tilläggas.
#1064165
Har man inget specialverktyg brukar polygrip (eller glidledstång, som det tydligen heter egentligen) modell större fungera bra. Kräver förstås att det inte är sådana där ok där kolven ska både tryckas och skruvas samtidigt, för då är det värre...
#1575316
Jag köpte liknande verktyg på Jula för två veckor sedan och det funkade hyfsat. Bytte skivor och belägg bak men fick även beställa ett nytt bromsok till höger bak då plasten spruckit på elmotorn och det var rost överallt.

Jag hade problem med återställningen från serviceläge, precis som du beskrev hände inget på bilen när jag valde i menyn. Men det berodde nog på att jag hade fel läge på tändningen. Det fungerade inte med kort tryck på startknappen eller med motorn igång. Verktyget fungerade bara när man tryckt in startknappen 3 sekunder utan att den startar. Har bara ägt Volvo i ett år så hade inte full koll på tändningslägena.

Bilen är Volvo V70 1.6D 2012.

Jag vet inte hur ofta du byter xenonlampor i dina[…]

Hur får jag loss fördelaren?

Tänk på att oljepumpen sitter i andr[…]

Har inte xenonlampor.

Volvo V50 "Mr White"

Hallå! Jo vet att den finns med kromlist, me[…]