Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tag_H
#1041875
Hej,

Lite frågor om VOC, vet inte om det är appen eller bilen som strular.

1. Får ofta meddeande att din Volvo är olåst, Jag vet att den är låst ?
2. Parkeringsvärmare, står alltid som "Redo" I appen, ser inte om den är av eller på.
även om, jag startar värmaren så star den som redo I appen.
3. jag tycker att det tar väldigt lång tidd innan platsinfon updateras, eller den kanske inte ska göra det om bilen är I rörelse, uppdateras bara den infon när bilen är parkad ?
Användarvisningsbild
av MartinS
#1041885
1 och 2 råkar jag aldrig ut för.

3 stämmer, den skickar info om plats när den parkeras, så har jag förstått det iallafall.
Användarvisningsbild
av JanneP77
#1041888
MartinS skrev:1 och 2 råkar jag aldrig ut för.

3 stämmer, den skickar info om plats när den parkeras, så har jag förstått det iallafall.

1. Har aldrig fått meddelande såvida bilen faktiskt inte varit olåst. Då kommer det ett meddelande efter 20 min.

2. Har inte jag heller råkat ut för, står På eller Av i min App.

3. Verkar stämma. Tycker det är ganska bra då det annars går att "ha koll" på sin andra hälft som är ute och kör. :D
Integritetsskäl säkert... Tror dock att Volvo On Call´s kundtjänst kan spåra bilen även vid färd om man ber dem göra det vid ex stöld...
Användarvisningsbild
av fadern
#1041893
Xc90 my13
1+3. Fungerar bra.
2. Så är det alltid för mig.

Jag blir även irriterad på voc appen då det finns funktioner som syns men som min bil tydligen inte stöder. Tex låsa och låsa upp dörrarna.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
#1041895
fadern skrev:Xc90 my13
1+3. Fungerar bra.
2. Så är det alltid för mig.

Jag blir även irriterad på voc appen då det finns funktioner som syns men som min bil tydligen inte stöder. Tex låsa och låsa upp dörrarna.
Kan du låsa och låsa upp din XC90 med VOC? å se om den är låst eller olåst?
Användarvisningsbild
av Tag_H
#1041909
fadern skrev:Xc90 my13
1+3. Fungerar bra.
2. Så är det alltid för mig.

Jag blir även irriterad på voc appen då det finns funktioner som syns men som min bil tydligen inte stöder. Tex låsa och låsa upp dörrarna.
Jag har en XC70 -13
Jag kan däremot låsa och låsa upp från app,
även tuta och blinka (hitta min Volvo)

Skumt med Varmaren att den alltid star som "Redo"
vad har du för telefon? jag har Android är det någon skillnad I appen för äppelskruttar kan man undra ?
Användarvisningsbild
av MartinS
#1041917
Jag har Windowsphone och där står värmaren som Av eller På.
#1041955
Appen är samma för alla, men vilka funktioner som stöds är olika för olika bil- och årsmodeller. För vissa kan man bara ser var bilen senast parkerades, för andra kan man se var den har varit också.
För vissa kan man hantera låset, för andra inte. För vissa kan man söka upp en plats i telefonen och sedan ladda den till bilen. I min bil går det inte.

Jag kollade just. Min värmare visas just nu som Redo. Den är avstängd och inte heller programmerad att starta senare.
av andersuw
#1041956
Tag_H skrev:Hej,

Lite frågor om VOC, vet inte om det är appen eller bilen som strular.

1. Får ofta meddeande att din Volvo är olåst, Jag vet att den är låst ?
2. Parkeringsvärmare, står alltid som "Redo" I appen, ser inte om den är av eller på.
även om, jag startar värmaren så star den som redo I appen.
3. jag tycker att det tar väldigt lång tidd innan platsinfon updateras, eller den kanske inte ska göra det om bilen är I rörelse, uppdateras bara den infon när bilen är parkad ?
1. Menar du att du får ett särskilt meddelande om det utan att titta i appen? Det har i så fall aldrig hänt mig när bilen i själva verket varit låst. Vad som däremot hänt är att det stått olåst när jag kikat i appen trots att bilen är låst. Men då har det också stått att rapporten är gammal (avgavs för x timmar sedan). Om man väntar lite uppdateras informationen och då har den alltid stämt.

2. Min parkeringsvärmare står alltid som on eller off och ändras från off till on sedan jag startat värmaren via appen.

3. Har aldrig märkt något problem med uppdateringen av platsinfo. Men jag har heller aldrig försökt att titta på hur detta funkar när bilen är i rörelse.

Anm. för den händelse det spelar roll: Kör appen på en gammal iPhone 4. Operativsystemet är det senaste för den generationen av iPhone och appen är senaste version tror jag. Bilen är en V70 D4 -15.
Användarvisningsbild
av fadern
#1042012
Tag_H skrev:
fadern skrev:Xc90 my13
1+3. Fungerar bra.
2. Så är det alltid för mig.

Jag blir även irriterad på voc appen då det finns funktioner som syns men som min bil tydligen inte stöder. Tex låsa och låsa upp dörrarna.
Jag har en XC70 -13
Jag kan däremot låsa och låsa upp från app,
även tuta och blinka (hitta min Volvo)

Skumt med Varmaren att den alltid star som "Redo"
vad har du för telefon? jag har Android är det någon skillnad I appen för äppelskruttar kan man undra ?
Hej,
Jag kan inte hantera låsen från appen.
Värmaren, hitta bil, körjornal fungerar bra.
Voc supporten är osäkra på vilka funktioner min bil stödjer så jag har gjort en massa fixar från appen för att få igång låsen men ej lyckats.
C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]

740 generator laddar dålig

Kolla och lossa, smörj in, spänn fast al[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Värt att ha med sig är att tiden då[…]

Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]