Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1254175
Har nog fått 50 meddelande om olåst bil på ett par år och dagligen står det att fönster är öppna.

Har samma fenomen på 2 tjänstebilar på jobbet.

Voc meddelande får man ta men en nypa salt.

Nu gör det inte mig något för det enda jag använder voc till är att starta värmaren, och det har funkat för det mesta.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av joel80
#1254183
Jag får ytterst sällan felaktiga meddelanden från VOC och har mycket hjälp av att få meddelande om att jag glömt att låsa.
Får jag meddelande om att ett fönster är öppet löser jag det genom att "kalibrera" det (hålla i knappen för att stänga typ 5 sekunder efter att det stängts.)

Tror att det oftast kan vara p.g.a dålig uppkoppling/täckning som vissa har mer problem än andra.
#1254224
Det jag menade är att det inte kan vara ett fel enbart på Volvo on Call systemet i sig självt, för då skulle det inte fungerat för oss andra.
Vi har nu som sagt två bilar med Volvo on Call, en 2012 och en 2016. Dessutom en Appletelefon och en med Android. Det fungerar på båda.
Användarvisningsbild
av LeifA
#1254228
Jag har bra täckning, och det stämmer att bilen ÄR olåst, men jag vill inte få notiser om det hela tiden när bilen är hemma. Jag fick tidigare ett meddelande om jag ville platsen hemma skulle vara säker och då valde jag det och sen kom det inga notiser längre. Glömde jag låsa på jobbet så fick jag det, och det är ju rätt.
#1254389
Jag kan inte påminna mig att jag någonsin sett möjligheten att definiera en plats där jag inte bryr mig om ifall bilen är låst eller ej. Men jag får bara ett meddelande när jag ställer den på gården, om jag inte låser. Det blir inga "hela tiden".
Men jag tycker det är rimligt att bilen står låst när den inte används, så det är väl därför jag inte får speciellt många meddelanden i vanliga fall.

Men vad är problemet om du får nya l&ar[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6[…]

Walt (Disney) https://www.google.com/[…]

Lägg dig under bilen m hasplåten borta,[…]