Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vbc
#1294765
Voine voine, sicket ordbajs. Om allt vore perfekt och anpassat till realtid skulle jag utan att blinka SJÄLVKLART välja LED's pottor istf xenon eller natrium lyse om nu det skulle vara ett alternativ. Grundbulten i det hela är ju eg den bedrövliga placeringen/tekniken av gadgets för adaptiv farthållare...
Användarvisningsbild
av ER
#1294783
Inte rätt placerade.
av pvfreak
#1444435
Uppdatering:
Nu är det dags för bilbyte igen. Blir en V90CC denna gång. Blev ingen ramp på förra bilen, men funderar på det nu.
Har kollat med Bra Bil där jag tar ut bilen. Dom lämnar bilen till en extern firma som monterar. Kollade med firman, de rekommenderade Vision X xmitter prime, eller nån ny som heter Vision X shocker. Den är dock en del dyrare.
Men de kopplar in nån canbus adapter istället för programmera in det i bilens system. Och då funkar inte hel/halvljus automatiken..? Funderar lite på det då bilen har dynamiskt halvljus. Kan förstå att avbländnings automatiken inte funkar rent praktisk då den måste blända av tidigare pga det starka extraljuset. Sedan vill man ju kunna stänga av rampen, tex på sommaren eller vid dimma osv.
Är det någon som bättre koll än jag?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1444619
Bor vid en europaväg och på nätterna kommer en del lastbilar med en liten ramp och det är som 100 miljoner svetslågor och hela dalen blir upplyst som på dagen. Helt sjukt imponerande.

Jag undrar alltid viket fabrikat och modell de använder.
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]