Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1018518
mitsu00 skrev:Och snabbt gick det. Fixade rattbytet inkl flytt av knappar på 20 min :mrgreen:
Gött :) va det svårt att få loss rattknapparna?

Det är en lite ovanlig känsla med den nya ratten då den inte är helt rund som vanliga standardrattar men jag tycker det är väldigt behagligt!
#1021039
Märkte idag att tutan inte fungerade! Jag kollade säkring för rattmodulen som va hel. Det visade sig vara ett fel som uppkommit under rattbytet. De som följt tråden har sett att jag fick med min ratt från skroten med rattknappar. Jag brydde mig därför inte om att föra över de utan lät de vara kvar. Knapparna har fungerat som de ska men av någon anledning inte tutan då som jag märkte idag. Efter byte av rattknappar (och kabelhärvan de sitter i) så fungerar det. Jag vet inte om det va fel på kabelhärvan som satt i R-designratten eller om det helt enkelt inte va kompatibelt med min xc70 då den blivit avmonterad från S60 t6. Hur som helst, kan vara bra för framtida rattbytare att veta :)
#1021043
Alexas skrev:Märkte idag att tutan inte fungerade! Jag kollade säkring för rattmodulen som va hel. Det visade sig vara ett fel som uppkommit under rattbytet. De som följt tråden har sett att jag fick med min ratt från skroten med rattknappar. Jag brydde mig därför inte om att föra över de utan lät de vara kvar. Knapparna har fungerat som de ska men av någon anledning inte tutan då som jag märkte idag. Efter byte av rattknappar (och kabelhärvan de sitter i) så fungerar det. Jag vet inte om det va fel på kabelhärvan som satt i R-designratten eller om det helt enkelt inte va kompatibelt med min xc70 då den blivit avmonterad från S60 t6. Hur som helst, kan vara bra för framtida rattbytare att veta :)
Tutan är bra att ha :D

Jeg er nok ganske sikker på at jeg bare er o[…]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Beror på hur stor tjejen är... Hon l&au[…]