Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1015555
Jag behöver få loss rattcentrum på min my11 R-design då det gnekar så jag måste se om det går att smörja upp. Enl. beskrivningen så skall man ju föra in en 20-25cm lång mejsel med ca 5,2mm bred spets under låsfjädern på varje sida och vrida 90 grader samtidigt som man bänder ut centrum? Känner du att fjäderna "bänds" upp när du vrider mejseln?
#1017188
Alexas skrev:


Fortfarande samma princip. Jag ska byta ratt på tisdag/onsdag (beroende på hur min operation imorgon går) så då kan jag eventuellt lägga upp bilder/video från min my14.
Tack, har sett filmen tidigare men lyckades ändå inte få loss fjädern. skall ge det ett försök till idag med förhoppning att få till det denna gång :mrgreen:

P.S Har du köpt samma modell som jag?
#1017197
Jepp jag beställde samma fast från bildelsbasen. De ville ha 2125 kr för en likadan i fint skick så det fick bli en sådan. Nytt är nytt men kände att det blir för mycket utgifter. Bytt baklampa också.
#1017201
Alexas skrev:Jepp jag beställde samma fast från bildelsbasen. De ville ha 2125 kr för en likadan i fint skick så det fick bli en sådan. Nytt är nytt men kände att det blir för mycket utgifter. Bytt baklampa också.
Testade igen men tyvärr..... fick inte loss springfjädern. I xc70 är det inte riktigt på samma sätt som i filmen. Det är inga problem att lyfta fjädern med mejseln, men att få den att släppa är för mig en omöjlighet nästan :cry: :evil:
Väntar med spänning hur det kommer att gå för dig.
#1017692
Bild

Ratten hämtad!

Och den är i absolut nyskick! Man ser inte alls att den är använd. Mycket nöjd med tanke på att priset va hälften av en ny. Tror dock jag får svårt att byta idag. Känner mig något bakfull fortfarande :) får bli imorgon.

Att döma av hur den känns i handen är det mycket stor skillnad mot standardratten. Det sitter en 4-ekrad i min. Och det perforerade lädret gör också sitt. Blir spännande :)
#1017694
Alexas skrev:Bild

Ratten hämtad!

Och den är i absolut nyskick! Man ser inte alls att den är använd. Mycket nöjd med tanke på att priset va hälften av en ny. Tror dock jag får svårt att byta idag. Känner mig något bakfull fortfarande :) får bli imorgon.

Att döma av hur den känns i handen är det mycket stor skillnad mot standardratten. Det sitter en 4-ekrad i min. Och det perforerade lädret gör också sitt. Blir spännande :)
Där ser man..... Du fick tom knapparna. Dessa är det annars meningen skall flyttas från befintliga 4 ekrade ratten.

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]