Sida 115 av 148

Re: V70 T6 304hk tråden

Postat: tor 11 jul 2019, 06:41
av Lars82
Hade laminerat glas, ventilerade stolar och subwoofer i min förra v70 t6. Det var helt underbart :)

Skickat från min D6503 via Tapatalk


Re: V70 T6 304hk tråden

Postat: tor 11 jul 2019, 07:20
av drbrain
Its1more skrev:Nytt trevligt objekt till salu. Passerat stora 12000-milaservicen med tändstift om det gått via plan.

Trevlig utrustningslista. Vet inte om den har VoC eller bensinvärmare, men det kan man ju fråga. Hade jag inte haft min XC70 hade jag gärna köpt den här. Milen stör mig inte då det måste varit ”långa” mil.

https://www.blocket.se/vi/86163903.htm

/Fredrik
Någon som försöker tjäna en hacka?
Den låg ute i maj förra året för 189.000:- och 12.000mil enligt https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/FOG117

Dvs prutläge om någon är intresserad! 8-)

Re: V70 T6 304hk tråden

Postat: tor 11 jul 2019, 08:46
av Its1more
Bilpriser.se värderar till runt 160’-165’, så 200’ är kanske lite i högsta laget. Min XC70 T6 Polestar MY13 med likvärdig utrustning som bara gått ca 5600 mil värderas till ca 205’...

Re: V70 T6 304hk tråden

Postat: tor 11 jul 2019, 08:52
av MartinS
bilpriser är helt kass på att värdera lite ovanliga motoralternativ och bilar som är rejält utrustade. Utöver det gäller ju värderingen "bruksskick", vilket kanske inte alltid är fallet för besökarna i detta forum.

Re: V70 T6 304hk tråden

Postat: tor 11 jul 2019, 09:04
av Lars82
Köpte min my11 v70 t6 med 8000 mil på mätaren. Sålde den 1 år senare och 1200 mil till för 20000 över det jag köpte den för. Gäller bara att hitta rätt köpare och sköta om bilen :)



Skickat från min D6503 via Tapatalk


Re: V70 T6 304hk tråden

Postat: tor 11 jul 2019, 12:28
av SWEDENMADED
Ja marknadspriserna på T6or är spretiga aå svårt att sätta enligt statistik då det är så få tillverkade, Autouncles värderingstjänst som är en av de bättre, listar tex inga V70 eller XC70 T6. Man får snegla lite på annonserade priserna på de Europeiska annonssajter där bilar ligger lågt i pris, och värdera att slippa krångla med import. Att en sån här bil kan stiga i pris är inte så konstigt om de fått nya däck, transoljorna bytta (ingår ej i ordinarie service!) uppfräschad från eftersatt lackvård etc etc. När jag kollade runt va alla billiga exemplar slitna och eftersatta i underhållet och de dyra istället vad det verkade riktigt pedantskötta, men det krävs så klart såväl ett snack med tidigare brukare och besök för att få klarhet i. 285hk:s versionen är törstigare och lite tam sägs det.

Re: V70 T6 304hk tråden

Postat: tor 11 jul 2019, 14:02
av MartinS
285hk med polestar (315hk) är allt annat än tam. Jag har den motorn i min XC60, som för övrigt är till salu. Det sägs att den är cirka 1dl törstigare per mil än 304/329hk versionen vilket kan va rimligt.

Re: V70 T6 304hk tråden

Postat: mån 19 aug 2019, 21:21
av Fujo
Hittade till sist en V70 T6:a jag ville ha: 2012:a, 7000 mil, mörkgrå. Har nu på några veckor kört 400 mil med Polestar-optimering någon gång mitt i.
Lite seg vid start från stillastående jämfört med chippad 2.5 T men när den väl får upp ångan är den fin, bra klipp vid omkörningar i högre hastigheter.
Den större vikten märks, svänger in lite slappt, inget jag vill gasa med på smala krokvägar, inte ännu i alla fall. Också lite fladdrig när man släpper gasen ifrån 220-230, har därför inte testat toppfarten.
Men mycket trevlig långfärdsbil!

Re: V70 T6 304hk tråden

Postat: mån 19 aug 2019, 21:52
av StefanN

Re: V70 T6 304hk tråden

Postat: mån 19 aug 2019, 21:58
av Its1more
Mm, den där är trevlig. Förvånad att den är kvar. Bra spec och Four-C gör en enorm skillnad när det går undan. Min XC70 i Advanced går att pressa ordentligt i kurvor. Eftersom jag har hastighetsberoende servo så ställer jag den i hårdaste motstånd och då blir det riktigt trevligt och inte alls svajig eller fladdrig.