Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1568000
fjohan82 skrev: tor 05 okt 2023, 21:22 En XC70 T6, 10 år gammal med drygt 8K på mätaren för 300K.
Priset har ökat 65K sen denna bil senast var ute till försäljning.

https://www.bytbil.com/vastmanlands-lan ... 4-17267942
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/RDE662
sjukt nog såldes den nog för ungefär de pengarna eftersom annonsen togs bort efter bara 8 dagar
av rosefors
#1568012
Kan ändå tänka mig att en sån bil går för dom pengarna när den gått så pass få mil. Det är ju fortsatt minst 10.000 mil innan den nått vad som kan anses vara så pass långt att saker och ting behöver ombesörjas med reparationer och ökar underhåll. I det avseendet är det inte så dyrt per mil jämfört med vad man får betala för nått nyare motsvarande.

Problemet är finansieringen. Vad jag vet kan man inte få ett billån på en så gammal bil. Det ser inte heller ut som att det är kredit på den så den är väl köpt kontant.
av Lövet
#1568024
rosefors skrev:Problemet är finansieringen. Vad jag vet kan man inte få ett billån på en så gammal bil. Det ser inte heller ut som att det är kredit på den så den är väl köpt kontant.
det går fint att låna på allt som säljs av bilhandlare. Enda kravet är 20% kontant.
av rosefors
#1568031
Lövet skrev: lör 20 jan 2024, 23:33
rosefors skrev:Problemet är finansieringen. Vad jag vet kan man inte få ett billån på en så gammal bil. Det ser inte heller ut som att det är kredit på den så den är väl köpt kontant.
det går fint att låna på allt som säljs av bilhandlare. Enda kravet är 20% kontant.
Billån med bilen som säkerhet? På den tiden jag köpte bil med billån kunde man inte ta billån på en bil som var över 7 år gammal.

Typ bilens ålder + amorteringstid fick inte överstiga 10 år.

Kanske bäst att tillägga att detta gällde ett billån på en "riktig" bank, typ Nordea, SEB, Swedbank, LF och inte något högräntekreditinstitut.
  • 1
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]